• GrönTröja

Del av slemproppen? *bild*

Jag är i vecka 35 (34+3)

Iförrgår hade jag massa SM/förvärkar som kom ungefär var 3:e minut och höll på i ca 4 timmar. Vissa var kraftigare än andra och gjorde ont. Medan vissa bara var obehagliga.

Och... Igårkväll när jag gick på toaletten så kom detta ifrån slidan. Är det en del av slemproppen? Klumpen som kom var geléaktig, genomskinlig samt vit.

Min tapp är även mjuk och kortare än vad den varit förut (innan jag blev gravid). Har ej kollat om tappen varit mjuk innan.
    Bebis ligger med huvudet neråt, får veta nästa vecka om han är fixerad eller ej.

• Svar på tråden Del av slemproppen? *bild*
  • GrönTröja

När började er slempropp lossna? Kom den i omgångar? Var det ett tecken på att förlossningen var nära för er? ??

Här är en till bild.

• Mika86

Varit olika men alltid gått i omgångar, allt från v 14 till v 38 så aldrig varit nåt teckna för mig tyvärr

• GrönTröja

Kanske ska tillägga att i söndags var det knappt 1cm kvar av tappen och jag var öppen 1cm. Har sammandragningar i stort sett hela tiden. Men ej som gör ont. Lite menslikande.

• Desideri

Mitt såg ungefär ut som på senaste bilden. Dock dröjde det ett par 3-4 dagar innan dottern var ute om jag inte minns fel. :)

• GrönTröja

Spännande! :)
    I vilken vecka var du i när din kom? Hade du sammandragningar/förvärkar under tiden?

• Desideri

Min dotter kom 12 dagar över tiden, var i vecka 41+4 antar jag. Slemproppen lossna visst 5 dagar innan hon titta ut. :) Förvärkarna började 3 dagar innan hon titta ut och 2 dagar innan de riktiga värkarna börja.

• Dockan

Slemproppen kan ju lossna oxh återbildas ett bra tag innan BF. Minns att de sista 2,5 v innan min förlossning hade jag typ såna flytningar som på den sista bilden i stort sett hela tiden (tack och lov för trosskydd). Vår plutt kom sedan BF+4.

Jag hade också sammandragningar som kom och gick de sista 4 veckorna och väldigt ofta sista 2 veckorna. Minns att det till och med gjorde riktigt ont någon natt så jag var på väg att vecka sambon, men då slutade det.... Även det var nog ett par veckor innan förlossningen.

Jag var nog rätt chill i och för sig. Samma dag som förlossningen var jag på koll pga av lite fosterrörelser på förlossningen. Det visade sig då på CTGt att den dör onda ryggen visst var regelbundna värkar.... åkte hem och hann typ bara vända i dörren. 3,5 h efter att CTGt talade om att jag var igång var hen ute. :)

• GrönTröja

Där ser man. Slempropp lossnade ju i tisdags, onsdags och i morse. Imorse var det både brunt och ljust blod med. Sen förvärkar hela förmiddagen, sen avtog det och nu onda värkar som kommer oregelbundet. Börjar bli väldigt jobbigt. Vill att det ska komma igång på riktigt istället för att hålla på så här i flera dagar till!

• GrönTröja

I lördags kom detta. Två ggr. Men mina förvärkar har avtagit sen jag fick en sovdos natten mot fredagen. Känns som det bara står still just nu :(

• inte lätt att vara kund

Är du orolig så ring förlossningen och rådfråga. De är till för dig och då känna du dig lugn. Men ditt lilla knyte tittar ut när den är redo, även om det känns lite tradigt nu.

• Bjoork

Om jag vore dig så skulle jag ringa och rådfråga förlossningen :)

Svar på tråden Del av slemproppen? *bild*