• Sommarlöv

Resa i slutet av juli!

Nästa år fyller min man 40 år. Vi vill då ut på en lång resa hela familjen. Vi har en budget på ca 70 000. Han fyller i slutet av juli och vill inte vara hemma när vi reser. Vi vill inte resa i Europa. Nästa år är våra barn 4 och 7 år. Bomba oss med underbara restips. Vi är öppna för det mesta. Har tidigare tänkt New York men backar lite för det nu eftersom det blivit så extremt dyrt där nu och för att våran yngsta har en hel myrstack i byxorna... Känns sådär med fina restauranger och mycket shopping då...

• Svar på tråden Resa i slutet av juli!
  • Sommarlöv

Åka långt tror jag däremot våra barn fixar eftersom vi föräldrar brukar vara ganska bra på att roa dem.

• snedtak

Med reservation på att jag inte har koll på prisläget på alla ställen kan jag tänka mig massor av underbara resmål.

Madagaskar - båda fin natur och exotiskt
    Mexiko - också fint och badvänligt, dock ska man ha lite koll på att vissa delar inte är så säkra. Egen mat och kultur.
    San Fransisco - känns som en betydligt mysigare stad än New York och har lagom utflykter även för barn.
    Dubai är populärt hos många just nu, finns både stränder och shopping. Kan dock tänka mig att prisläget på shopping är åt det dyrare hållet.
    Egypten har kombinationen har fantastisk historia som pyramiderna + bra bad.
    Kap Verde - lagom exotiskt, dock inte direkt någon bra lokal matkultur.

Vad gillar ni? Stad, natur, shopping, sol och bad?

• Be11a

Hyr en villa på Sri Lanka - otroligt prisvärt och jag gillar verklgen landet
    Costa Rica är mycket trevligt

Svar på tråden Resa i slutet av juli!