• Expertenmedpunkt

Stickar / hugger på högra äggstock

Hej, det är så att jag känner att det hugger /stickar på högra äggstocken, eller jag vet inte direkt om det är äggstocken men det är runt det området i princip. Det var så för mig för några veckor sedan och nu har det kommit tillbaka. Någon som vet vad det kan vara? Har inte haft någon form av samlag eller liknande så graviditeten kan vi hoppa över.

• Svar på tråden Stickar / hugger på högra äggstock
  • Jag är bara jag

Det är inte äl då? Möjligen en cysta,men de brukar göra ont tills de spricker. När under cykeln kommer det onda? Det mesta som gör ont har med hormoner att göra nämligen.

• Expertenmedpunkt

Hade mens för två veckor sedan, men det kan inte vara mensvärk för denna smärta är alltid på högra äggstock och hugger till ganska mycket

Bruka
  • Fian88

Låter helt klart som ägglossning och hade du mens för ca två veckor sedan så stämmer det ju bra i tiden!

• Expertenmedpunkt

Kom på nu att jag hade mens för en vecka sedan och inte två veckor, har så dålig minne så. Men om det tyder på ägglossning då tänker ja inte oroa mig mer

• MissHelene

Jag hade så en gång och då var det en äggblåsa som hade blivit närmare 2,5 cm, som tidigare talare sa så gör cystor ont tills dom spricker, äggblåsan ska vara över 3 cm för att kallas cysta vad jag förstod. Boka tid och kolla läget om du är orolig tycker jag :)

Svar på tråden Stickar / hugger på högra äggstock