• cemelie

hur bred är en flygplansstol?

Ska nu ut och resa om ca 1 månad och jag är otroligt rädd att jag inte kommer få plats i flygstolen. Senast jag flög var för ca 4 år sen och kan säga att jag gått upp i vikt under 4 år. Så jag undrar hur bred egentligen en flygplansstol är?

Är det någon som är överviktig och har under dom senaste månaderna åkt flyg? 

• Svar på tråden hur bred är en flygplansstol?
  • Anonym (Mie)

Flög till NYC för ett år sen vägde då 95 kg och är 167 cm lång. Flög tillbaka i höstas, vägde 80 med samma längd såklart. Båda gångerna funkade det men i höstas var det bra mkt skönare

• Anonym (Big)

här kan du läsa.

www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx&ID=69739

Jag är STOR, och jag fick plats, däremot fick jag problem med att fälla ner brickan när jag skulle äta min mat, den fick inte rum. 
    Så avståndet till framförvarande stol är också viktigt.
    Men det beror ju på hur du är byggd.
    Det kan nog variera också mellan flygbolagen, bäst är nog att kolla med det bolag du ska resa med.

• Anonym (Mie)
    Anonym (Mie) skrev 2015-05-17 18:33:25 följande:

Flög till NYC för ett år sen vägde då 95 kg och är 167 cm lång. Flög tillbaka i höstas, vägde 80 med samma längd såklart. Båda gångerna funkade det men i höstas var det bra mkt skönare

Höll mig på min sida utan att "fläska över" även när jag var som tjockast, men hade helst velat ha armstödet för mig själv (men man delar såklart, jag fick klämma ihop mig)
  • Anonym (Big)

Ser nu att länken inte funkade ordentligt men det stod iallafall såhär, jag kopierar.

"Det varierar från bolag till bolag och vilken flygplanstyp det är men i SAS A330 och A340 så är sätena 42 cm breda och 81 cm mellan stolsraderna. Men det är plan som åker till bland annat New York och Bejing."

Men på det forumet borde du kunna få svar ändå på din fråga och trevlig resa önskar jag dig.
    Vart ska du förresten, nyfiken blev jag nu. Solig

• Anonym (Anna)

Hur stor är du då? Längd? Vikt?
    Jag har flugit och suttit bredvid väldigt överviktiga män, och de fick plats.

Svar på tråden hur bred är en flygplansstol?