• Anonym (flickvän)

muntra upp deprimerad sambo

Jag har en sambo som fått depression. Mina barn som jag har sedan tidigare har flera diagnoser så det har tagit på våra krafter. Så han har nu fått depression. Han mår verkligen inte bra alls o orkar inte göra nått hemma.

Mina barn är hos sin pappa varannan helg så känner att jag vill göra nått för sambon för att muntra upp honom.

Men jag känner mig tom på idéer. Så frågar er alla här om ni har nån kanon idé. Kan lägga till i att jag bor i Värmland. Sen även att sambon lider av kraftig övervikt.

Men alla idéer är välkomna. Känns i hjärtat att se sin älskade så här nere.

• Svar på tråden muntra upp deprimerad sambo
  • Anonym (Ide)

Ta en promenad. Sen kommer ni hem & hoppar i sköna kläder. Tänder massa ljus, hyr en rolig film och äter något gott i soffan bara ni. Kramas och pratar i lugn och ro.

• Anonym (stillhet)

Min erfarenhet av att vara deprimerad är att man behöver ha lugn och ro. Vad brukar din sambo tycka är vilsamt och avslappnande. En kopp te och en fotmassage? En filmkväll hemma i soffan? En helg i sommarstugan på tu man hand, eller ensam? Skogspromenader?

• Anonym (flickvän)

Har frågat han. Han vill inte vara hemma. Det är bara mer stress. Är mitt i en flytt glömde jag tillägga

• Anonym (ajdå)
    Anonym (flickvän) skrev 2015-05-17 21:56:25 följande:
    Har frågat han. Han vill inte vara hemma. Det är bara mer stress. Är mitt i en flytt glömde jag tillägga
    Depression är en allvarlig sjukdom  - obehandlad kan den leda till att den deprimerade tar sitt liv.

Har han fått hjälp? 

Fysisk aktivitet är bra.
  • Anonym (flickvän)

Japp, han var till läkaren här om dagen så han har fått medicin och ska i väg och prata med en kurator. Så får de se hur de går vidare sen.

• sextiotalist

Miljöbyte, finns det någon som kan låna ut en sommarstuga i närheten (så det inte behöver bli så dyrt) i en miljö där det är lugnt och utrymme för promenader.
    Tycker han om en speciell film, eller en speciell musik, så kan du köpa/hyra något som han kan njuta av.
    Men ett dygn borta från alla måsten och att han får känna sig fri från detta är nog den bästa present han kan få

Svar på tråden muntra upp deprimerad sambo