• Anonym (hmm)

Har fått ett litet sår ovanför ögat, vågar man ha på asolsprit?

Hej, häromdagen (smart som jag är) fick jag nog av en liten mili ovanför ögonlocket då jag hade en förmåga att komma åt den rätt ofta pga. att jag har torra ögonlock som lätt kliar. Nu har det då blivit ett litet sår där men vågar jag ha på asolsprit eller ska det vara Salubrin?

Milier är såna där små vita prickar om någon undrar.

http://postimg.org/image/6aj00ai3f/

• Svar på tråden Har fått ett litet sår ovanför ögat, vågar man ha på asolsprit?
  • Anonym (?)

Varför skall du ha på något alls? Såret läker väl bra på egen hand? Skölj av med lite vatten. Alsolsprit är ju knappast bra för dina torra ögonlock i alla fall.

• Anonym (hmm)

Googlade och insåg nu att asolsprit är något av det sista man ska ha på, visste inte att det var såpass farligt innan. Varför jag skulle ha på nåt? För jag vill inte att det ska bli infekterat.

• Anonym (hmm)

Hoppas jag slipper få nån infektion. :/

• Anonym (?)
    Anonym (hmm) skrev 2015-05-17 22:34:54 följande:
    Googlade och insåg nu att asolsprit är något av det sista man ska ha på, visste inte att det var såpass farligt innan. Varför jag skulle ha på nåt? För jag vill inte att det ska bli infekterat.
    De flesta sår blir inte infekterade. Kroppen fixar små sår bra. Det kommer läka på några dagar.
  • Anonym (hmm)

Tack så mycket för svar. :)

Svar på tråden Har fått ett litet sår ovanför ögat, vågar man ha på asolsprit?