Konflikt med arbetsgivare, sjukskriven
Hej! Vet inte hur jag ska få ut min ilska och besviken mot en kommun som jag nu är.
Men det senaste nu är att min nya arbetsgivare som blev anställd som badmästare för ett år sen, jag själv har jobbat i 4 år för kommunen, nu har min arbetsgivare anställt sin granne som känner varandra bra då de har egna barn som leker med varandra, denna granne är nu en slags minichef då våran chef/arbetsgivare jobbar 50% hos oss å 50% med planering av ny simhall och då har denna granne fått hennes 50% . detta hände i stort sett nästan direkt efter hon själv blivit anställd som chef för oss.
Nu har det varit så att jag sjukskrivit mig sen februari på 100% men senaste månaden och nu jobbat 50%, har då blivit insatt på tider av våran ? inichefen" som egentligen inte ska vara detta då han ska vara en resurs bara, men iallafall så fick ja ett meddelande av minichefen denna månaden som löd såhär :
God morgon anonym
Jag har tittat på dina tider nu. Det är lite snett fördelat. Du har jobbat lite för lite i april vilket gör att du får jobba ikapp lite nu i maj. Om du jobbar enl ditt schema men du är ledig (sjukskriven) sön 17:e maj så har du jobbat 15 min för lite. Den kvarten kan vi leva med tycker jag. Min fråga till dig är om du tror att du fixar att jobba enl ditt schema fram till den 25:e. De handlar om två veckor plus måndag 25:e. Mvh minichefen
Och det han vill är att jag ska jobba extra när jag är sjukskriven för ångest å depression. Å min riktiga chef är såklart på grannes sida å håller med om detta!
Och nu idag fick jag även mer påtryckningar från chefen
Hej Anonym
Det blir ett löneavdrag utifrån att du arbetar för lite timmar. Vill lägga det som semester eller tjänstledigt (obetalt)?
/ min chef
Och sedan ringde hon mig men jag satt i bilen så jag smsade henne att ja ringer om 10 minuter
får då detta som svar:
Sitter i möte med anställd. Kan jag ringa dig efter lunch?
/Min chef
Hon ringer när ja äter jag svarar inte får då detta sms
Hej Anonym
Försökte nå dig utan resultat. Denna säsongen kommer dina arbetstider i kassan ligga kvar i kassan, och inte på Landbadet. Utifrån att det blir enklare att ersätta dig i kassan, än på Landbadet, om du behöver vara hemma.
/Min chef
Jag ringde upp henne direkt
Hon påstår forfarande att ja måste jobba extra på min sjukskrivning för å få mina 50% lön. Vilket ja tycker inte är okej då jag inte gjort fel och att dessutom att hon inte lagt upp en rehabplan för mig. och denna minichef som gjort ett fel arbete och inte räknat rätt, vilket han tydligen inte gjort förut heller (för andra).
Jag säger då att det är taskigt av henne att stryka mig från utomhusbadet som är öppet under sommarmånaderna, att jag mår bättre där ute och kan nog jobba heltid där ute och hon själv sa för någon månad sen då hon fråga om ja ville jobba där, när jag sa att de vill jag och att jag mår bättre där ute å då sa hon att hon har märkte detta förra sommaren, då jga va som en helt annan person där ute tyckte hon. har fått mitt schema för utomhusbadet för länge sedan måste tilläggas.
Men endå så stryker hon mig å säger att hon har en anläggning å ta hand om som svar, och ja säger att jag mår nästan helt bra och kan tänka mig börja på heltid igen om hon nu du bara hade frågat innan hon beslutat detta vilket hon gjorde en vecka sedan säger hon och att hon försökt nå mig men det är inte sant för hon har aldrig ringt och hon sa dessutom då att jag sagt att jag gått in i väggen för någon vecka sedan vilket jag aldrig har sagt till henne då jag sagt att de känns bättre när jag pratat med henne, desutom har jag knappt pratat med henne då hon aldrig är på våran arbetsplats längre . Hon gick med detta nybygge projekt nästan direkt efter hon blivit anställd, och innan henne hade vi hennes chef som tillfällig chef då vi inte hade någon chef alls å han var då bara 50% och det var såklart bara tillfälligt, å vi personal ville ha en som var 100% på våran anläggning som badmästare dvs 50% kontorsjobb i simhall och 50% som badvakt.
Kommunen har nu även skapat en tjänst på 100%. Till våra chefs granne (minichefen) medans de fanns flera på vårt jobb som skulle kunnat passat som extra resurs för vår chef då hon var iväg på detta projekt (som kommer pågå några år) då vi har mer koll på allt då vi jobbat här längre. och vi som dessutom jobbat för kommunen innan och inte någon helt ny person som denna minichef.
Som skrattar folk upp i ansiktet å spelar verkligen inget snyggt spel som arbetskollega, som man får höra i från stort sett alla. Och även på sms uttalar han sig illa.
nu har vi i stort sett bytt chef varje år, vilket är tröttsamt för oss alla som jobbar och det har inte skapat någon stabil arbetsplats alls.
Detta att jag inte är nöjd på jobbet är jag inte ensam om, hade flera vågat stå upp när det väl gäller kanske det hade hänt något, men det pratas bara om sakerna men ingen vågar ta upp det när det väl gäller, för en vecka sen sa en anställd upp sig, och det är flera som är sjukskrivna på jobbet som säkert hamnat i samma sits.
min chef påstår att det blivit fel då de ej fått in mina sjukintyg i tid, men saken är att dem alltid fått dem, men de har själva slarvat bort papperna eller glömt av mig, minichefen och chefen.
En gång så ringde min chef mig å frågade om ett papper jag hade gett henne som var från försäkringskassan, att hon slarvat bort det och ville ha en ny lapp och då skulle denna lapp varit inlämnad redan egentligen så jag fick ringa försäkringskassan å be dem om ursäkt och säga som det var.
Sen har min chef ej vart tillmötesgående ang min arbetssituation då jag har på papper att ja ska jobba halva dagar och dagtid, det hela har slutat med att ja fick det ett tag 1-2 gånger men sedan insatt på hela pass, från 11.45-20.30 osv. enda gången ja gick med detta var första gången då ja trodde jag mådde bra efter min första sjukskrivning, men det gick inte så bra helt enkelt, var för snäll och trodde att ja skulle fixa det.
de andra gångerna har jag har varit för snäll och inte sagt ifrån då det känns som man inte har någon påverkan eller förståelse, men nu har jag tröttnat på detta.
Ska ha samtal med facket angående detta och hoppas det löser sig för ja känner mig väldigt orättvist behandlad och enda ja får som svar är att hon har en anläggning att sköta, och dessutom låter sur och kaxig i tonen när hon ringer och säger att vi ska ha samtal istället, att det inte leder någon vart via telefon då ja har gjort fel i hennes ögon