• albinfranstockholm

    Min tjej var otrogen. HJÄLP!

    Hej


    Jag och min flickvän har nu varit tillsammans i ca 10 månader. Vi är bara 17 år, så väldigt unga. Innan vi blev tillsammans så var vi på G ett tag. Men på alla hjärtans dag slutade hon höra av sig till mig från ingenstans och svarade inte. Redan samma dag eller dagen efter fick jag se bild på hon och hennes ex när de kysstes, dem var nu tillsammans igen. Blev faktiskt ganska sårad fast det var inte så stor grej. Efter någon månad gjorde de slut hon hörde av sig till mig och sa förlåt osv. Jag sa att hon var förlåten och inom ett par veckor blev vi tillsammans. Hennes ex var otrogen mot henne så när vi gick in i vårt förhållande så var hon väldigt noga med att det bara var jag och hon. om någon annan skulle kom med in i bilden så skulle det vara slut. Det är väl självklart att man ska vara lojal i ett förhållande tänkte jag. Hon fick mig att känna mig speciell hon sa att jag inte var som andra killar. Att hon älskade mig. Att jag var världens finaste kille osv.


    Redan första månaden i vårat förhållande så kommenterar hon en annan killes bild på en social media att han var fin. Det gjorde mig svartsjuk så konfronterade henne och hon bad om ursäkt.


    Ungefär i mitten av vårat förhållande så började saker bli skumma. Hon började vara ute mer och sminkade sig ovanligt mycket innan hon gick ut. Hon blev känslokallare och saker var inte lika bra som förut. Jag såg då att en kille började gilla flera av hennes bilder som hon lagt ut flera veckor tidigare. Jag som kille vet då vad en kille vill. Jag konfronterade henne och frågade vem han var och det var bara en kompis. Jag gick på det. De träffades flera gånger. Jag såg direkt att killen var hennes smak och att alla förändringar var uppenbara. Jag bad henne sluta umgås med honom, och hon gick med på det. En dag sa hon att hon skulle sova hos sin bästavän men när jag ringde henne på kvällen hör jag en massa killar i bakgrunden. Hon hittade då på någon ursäkt. Jag visste att hon ljög och blev jätte ledsen. Jag frågade varför hon ljugit för mig och varför hon är med den där killen igen. Då sa hon något i stil med ''Jag ska vara med honom, acceptera eller dra.'' Med min ADD så gjorde jag slut men ångrade mig väldigt snabbt för tänk om jag hade fel. Jag ringde henne senare på kvällen och grät och bad henne ta tillbaka mig. Hon var helt iskall och sa nej. Men efter en lång kväll lyckades jag till slut övertyga henne. Jag åkte då hem till henne runt 1-2 på natten gråtandes och sa förlåt för allt.


    Efter någon timme öppnar jag hennes telefon. Och ser att hon har skrivit en hel del med killen, inte som vänner då. Med pussmunnar hjärtan, smeknamn och jag vet inte allt. Jag blev helt förkrossad och fattade då att jag hade haft rätt hela tiden. De hade även pratat i telefon undertiden jag var på väg hem till henne. Nästa morgon ser jag att ett flicknamn dyker upp på displayen, hon har då sparat hans nummer med ett flicknamn  så att jag inte ska misstänka något. Det blev en jobbig period jag var mycket ledsen och hade ingen aptit. Kände mig så lurad och som att jag inte räckte till. Hon försökte övertyga mig om att dom inte gjort något i verkligheten eller träffats bara några få gånger med andra vänner. När han fick reda på att vi var tillsammans igen blev han väldigt upprörd och började ringa henne osv. Min magkänsla sa att dom att gjort mer än att bara skriva och prata i telefon, för varför skulle han annars vara så upprörd?. Jag försökte klämma ut henne sanningen bönade och bad att hon skulle vara ärlig. Men hon stod fast vid att de bara hade skrivit och pratat i telefon. Jag visste innerst inne att det inte bara var det. Vi fortsatte vårt förhållande trots allt. Månader gick men jag kunde ändå inte släppa att detta hade hänt jag bad henne vid flera tillfällen att säga sanningen. Hon kollade mig rakt in i ögonen och svor på sin familj att det var sanningen.


    Efter några månader fick jag reda på mer och mer. Att hon har flörtat med honom på en fest i vårt förhållande. Att de träffades flera gånger själva. Hon skolkade från skolan för att träffa honom. De pratade i telefon flera timmar på kvällarna när hon sa till mig att hon var upptagen. Hon tog samma tåg som mig när jag skulle hem för att träffa honom. Att hon skrev med oss båda samtidigt och skickade samma bilder till mig som till han osv. Jag blev riktigt sårad och ville höra HELA sanningen från henne men den kom aldrig ut. Tillslut hittade jag på att jag skulle träffa killen för att prata. Hon blev då mycket nervös och sa att de kysstes också samma kväll som jag kom till henne. Jag blev helt förkrossad ännu en gång och fattade inte hur hon kunde göra så och ljuga mig rakt upp i ansiktet ett fler tal gånger utan att ens röra en min. Trots allt så var hon förlåten igen och jag bestämde mig ännu en gång att fortsätta med henne. Men jag var helt förkrossad grät varje dag och hade ingen aptit. Kände mig så äcklad, kunde inte kyssa henne för att jag bara tänkte på dom och att hennes läppar rört hans. Har sett killen flera gånger så fick en sån klar bild i mitt huvud. Tillslut hamnade hon i en depression och grät lika mycket som jag och sa att hon hatade honom och det hon gjort. Att hon ångrar sig. Att hon lovar att aldrig göra om det. Hon upprepade det varje gång hon var ledsen.


    Vi försökte och det funkade ibland. Men jag var fortfarande äcklad och tänkte alltid tankar som att det kunde lika gärna vara han som ligger är och kysser henne, myser, har sex osv. Så det gjorde att jag fick det svårt för allt sånt. Det gick upp och ner hela tiden och vi gjorde slut nu 4 månader efter allt det med killen hade hänt. Vi hittar tillbaka dagen efter. Samma dag vi gjorde slut gick hon på fest och började skriva till samma kille igen direkt. Han som förstörde allt mellan oss som hon hatade mest av allt.


    Hon har vart tillsammans och kysst flera killar som jag är bekant med och även som jag är vän med. Detta tänker jag också på nu när allt har hänt. Känner mig bara som en i mängden.


    Sedan i början av vårt förhållande sa hon till mig att vi inte ska gå på fester utan varandra och inte umgås med killar.


    Jag är galet kär i den här tjejen och förlåter henne varje gång. Jag kan bara inte släppa henne. Min pappa och vänner har sagt att jag borde lämna henne men jag kan bara inte. Det är som att jag fortfarande tror och hoppas ett en vacker dag kommer vi få det bra och hon kommer aldrig göra om något likande igen. Men det känns som hon inte vill förändra sig. Jag känner mig ful , dålig och att jag inte räcker till. Hon har alltid sagt till mig hur speciell jag är inte som alla andra killar, världens finaste kille, andra halva, bästavän och att hon älskar mig mer än allt osv. Och alla fina stunder vi delat och skrattat tillsammans. Nu känns det som att det hon säger inte är sant att jag kanske inte är speciell eller att hon ens älskar mig längre. Känner mig som en leksak och ett andrahandsval. Det är svårt att vara så kär i någon som man inte ens vet om den verkligen älskar en.  Hon har inte respekterat mig eller vårt förhållande. Hon ljuger väldigt mycket inte bara om det som hänt utan rent allmänt också. Jag försöker bygga upp en tillit mellan oss men hon river ner den gång på gång. Jag älskar och är kär i henne men vill inte bli behandlad såhär, hon har sagt att hon ska förändra sig med det har inte hänt något. Jag vet inte längre vart jag har henne och mår dåligt vart jag än går.


    Jag har inte varit den bästa pojkvännen alla gånger men vi har haft det bra. Har lärt mig av mina misstag och gör allt för henne. Men har aldrig gjort något sånt här. Mina misstag har varit lindrigare och har gått att ändra på de har heller aldrig varit någon annan tjej inblandad i dom. Alla gör misstag. Men hennes ''misstag'' är mer val för mig för hon vet mycket väl att hon sårar mig och vad som är rätt och fel.


    Detta är nog ingen stor grej för er som läser men jag är en extremt känslig person är obeskrivligt kär i den här tjejen, så det är stort för mig. Vill bara höra vad ni tycker om saken och vad jag borde göra eller tips. Tack på förhand ! 

  • Svar på tråden Min tjej var otrogen. HJÄLP!
  • BengtH

    Oj, bara 17 år och skriver sådana här långa utläggningar. I din ålder utforskar både killar och tjejer sex och relationer, man vill pröva sig fram och lära sig om det motsatta könet. Tonåringar har väldigt flyktiga förhållanden och ingen vill binda upp sig så tidigt. Dags för dig att sluta se så allvarligt på det här.  Räkna inte med att du kommer ha några långvariga relationer innan 25 årsåldern iaf.

  • _smart_

    Om det är ett seriöst förhållande du är ute efter, så föreslår jag att du dumpar den här bruden, och hittar en seriös flicka istället. Hon vet inte vad hon vill och dina känslor tror jag inte heller är särskilt viktiga för henne. 

    Uppenbarligen får hon dig att må dåligt, och det är det inte värt. Trohet har ingenting med ålder att göra och jag har mycket svårt att tro att hon skulle ändra sig före 30.

    Sen kan det vara en god idé för dig att jobba på din svartsjuka. Den kommer nämligen aldrig leda till något gott.

    Lycka till! 

Svar på tråden Min tjej var otrogen. HJÄLP!