• utandig

    ägglossning och IVF

    Hej alla, 

    Jag är helt ny här men jag har länge som säkert många andra i min situation googlat till dagens ände. jag har under dagarna funderat på det här med ägglossning. vi är inne på år 5 i våra försök till barn. vi har nyligen gjort IVF nr 2, båda resulterade i tidiga missfall v 5 och 6 . Har alltid blivit tillsagd hur man skall mäta ÄL det vill säga 14 dagar innan mens eller eventuellt från dag 10 från första mens  dagen. Men nej nej , detta har i mitt fall visat sig helt fel. har hittat ÄL på dag 8,9,10,12 och nu igen dag 9. min cykel är hela 30-32 dagar. får inga bra svar från läkare . någon som har detsamma som kan trösta mig en aning? eller förklaring. sen det här med att ägget skall "mogna" har googlat men hittar inget. Snälla rara fina ni ,någon som har förklaring`?

  • Svar på tråden ägglossning och IVF
  • moii

    Det är olika helt enkelrikta ch sådant kan bero på en massa olika saker som ålder amh-värde osv. Har du fått din ägglossning konstaterad med VUL? Att ta ägglossningsprover visar egentligen inte att man har ägglossning utan bara att kroppen förbereder för ägglossning.

    Jag har ju inget bra svar me råna tt det är olika. Jag har nog ungefär samma antal dagar som du och jag vet att många med oss har det, min cykel är kort, ca 25 dagar men.. Ja nej ag vet tyvärr inget mer :/

  • utandig

    Hej, tack för svar =)Kyss, ja dem har hittat ÄL tidigt i cykeln med blodprov när vi skulle sätta in FET som tyvärr inte klarade upptining. jag har under en längre perriod när jag haft möjlighet testat tidigt precis efter mens börjar dag 8/9 med äl test. då har det vart ett starkt streck på stickan. jag funderar bara på hur man kan ha äl så tidigt med så långt kvar till nästa mens. hum.. någon annan som har en aning om detta? vi skall till IVF snart igen på återbesök men det är antagligen långt kvar till nästa gång då dem har sommarstängt. tänkte därför försöka själva under sommaren med lite mer ro och nöje än IVF =). Men då vill man ju veta vad det är frågan om ang ägglossningen. 

Svar på tråden ägglossning och IVF