Man räknar inte procent när man sätter diagnoser. Om det inte gäller typ lung/hjärtkapacitet....
Med det sagt....
Jag har också asperger, och jag och min flickvän har noga rett ut det här med hur det ska funka (viktigt, tänker jag, att göra det från början). Börja i den änden, att prata. Folk nuförtiden verkar ha tappat målföret, om man ska tro det här forumet 
Som (Asperger) skrev, alla är olika. Jag, till exempel, har svårt för sociala överraskningar och alltför stora förändringar. Förberedelse, tack! Jag vill veta, helst minst 2 dagar i förväg, om hon ska dra hem vänner/studiekamrater. Ska det spontanbesökas så kommer jag inte vara med och vara social. Rent generellt så är sociala grejer, även hemma, något som tar mycket svårare på mig än på "normalstörda", vad jag märkt. Men tro för den skull inte att jag är osocial, jag blir bara extremt trött av det. Efter en kväll med 8-10 vänner i hemmet, även mina allra bästa vänner, så kan jag ligga och gråta av utmattning, även om jag haft jättetrevligt. 12-14 timmars sömn efteråt är inte alls ovanligt.
Jag är en liten professor och ser inte stök, för jag är i en helt annan värld/verklighet. Det är liksom inte viktigt att det ligger femton block, 20 pennor och 50 böcker över hela huset. Jag kommer inte plocka bort det. Och det vet hon. Om hon stör sig så får hon plocka bort det själv. Vill hon att jag gör det så måste hon fysiskt sätta grejorna i händerna på mig och säga "ställ det här där och där".
Jag och en del aspies med mig är extremt rationella och logiska och "faktiska", vilket gör att jag lätt han haspla ur mig fakta om saker, även mig själv, som kan låta skrytigt. Jag funderade ganska länge på vad jag hade gjort för fel när jag en gång sade till ett par av min flickväns studiekamrater att jag har studerat på 4 av världens 12 mest prestigefyllda universitet. Först när hon sa att de tyckte jag skröt fattade jag. För mig är det inte skryt, inget jag vill hävda. De frågade om jag hade studerat på universitet, och jag bara svarade som sanningen var. Att någon skulle ta illa upp över var jag studerat fanns inte på min tankekarta alls.
Oops... det blev sent, och resten av tankgången rymde. Den kanske kommer igen imorgon. Men min poäng är i alla fall: prata med varandra och ha förståelse för varandra. det går åt båda hållen.