Ni med ca 10 års åldersskillnad i relationer, hur märker ni av denna?
Ni som har ca 10 års åldersskillnad i era relationer, hur märker ni av detta?
Skriv gärna er och partners ålder, samt hur länge nu varit ett par också.
Ni som har ca 10 års åldersskillnad i era relationer, hur märker ni av detta?
Skriv gärna er och partners ålder, samt hur länge nu varit ett par också.
Min sambo är 9 år äldre än mig. Jag (kvinna) är 27 och min sambo (man) är 36. Det märks väldigt lite tycker jag. Största skillnaden är att han är färdigutbildad och fått ett drömjobb medan jag inte ens börjat plugga på högskola än. Men det har mest med att göra att jag inte vetat vad jag vill bli förrän nu .
Jag (född -70) är tio år äldre än min sambo men det märks inte särskilt mycket just nu, jag uppfattas som ganska ungdomlig (de flesta gissar fel på min ålder med ca 10 år nedåt) och vi är på samma plats i livet.
Jag (född -70) är tio år äldre än min sambo men det märks inte särskilt mycket just nu, jag uppfattas som ganska ungdomlig (de flesta gissar fel på min ålder med ca 10 år nedåt) och vi är på samma plats i livet.
Tio år är ju ingenting!
När det börjar närma sig 20+ år i skillnad, då kan det nog märkas.
Mitt ex var 10 år äldre än mig. Enda gången det märktes var väl när vi pratade om gamla barnprogram hehe. Jag var 27 när det tog slut. Men det är antagligen lite skillnad på om man är 20 och 30 jämfört med 30 och 40. Ju äldre man blir desto mindre risk för att man är på olika plats i livet.
Det är 17 år mellan oss. Märks ingen skillnad alls. Vi har växt ihop och fått massa gemensamma intressen. (Han är yngre)
8 år, jag är 24, han 32. Märks bara när han pratar om chips som bara fanns på 80-talet. Och vid praktiska tillfällen, 30+ krogar och pensions-prat.
Märkligt, min 20 år äldre partner och jag kan relatera till nästan exakt samma barnprogram (om det ens är en viktig detalj i sammanhanget) eftersom mycket av det som sändes i slutet på 70-talet repriserades i slutet på -90. Varför utgör det här ens ett problem för många? Barnfrågan är väl betydligt knepigare, och 10 års åldersskillnad är ju (beroende på yngsta personens ålder) ingenting!
Märkligt, min 20 år äldre partner och jag kan relatera till nästan exakt samma barnprogram (om det ens är en viktig detalj i sammanhanget) eftersom mycket av det som sändes i slutet på 70-talet repriserades i slutet på -90. Varför utgör det här ens ett problem för många? Barnfrågan är väl betydligt knepigare, och 10 års åldersskillnad är ju (beroende på yngsta personens ålder) ingenting!
Ja, fast det gäller ju 70 och 90-tals program. Många i tråden hade bara 10 år emellan. Alltså kanske inte samma program repisades.
För oss (80 och 90) har vi många gemensamma program, filmer och minnen, men samtidigt en del olika. Dock såg jag ofta samma filmer som mina 10 år äldre bröder hade köpt när de var yngre, alltså 80-tals serier och filmer.
* skiljer så mycket i ålder, ska det stå.