• Anonym (qv)

Går det att att anmäla vården via e-tjänst till IVO?

Som rubriken lyder.

tacksam för hjälp

• Svar på tråden Går det att att anmäla vården via e-tjänst till IVO?
  • Anonym (qv)
    Tines skrev 2015-05-19 18:10:18 följande:
    Prova.
    förstår inte vart man loggar in
  • Anonym (Lena)
    Anonym (qv) skrev 2015-05-19 17:55:52 följande:

Som rubriken lyder.

tacksam för hjälp

Nej. Du måste skriva ut pappret och skicka in. Det går inte att vara anonym när man anmäler. Däremot går tips att lämna anonymt men de utreds inte..
  • Anonym (qv)
    Anonym (Lena) skrev 2015-05-21 11:45:02 följande:
    Nej. Du måste skriva ut pappret och skicka in. Det går inte att vara anonym när man anmäler. Däremot går tips att lämna anonymt men de utreds inte..
    jobbar du på ivo?

man är inte anonym med e-leg
  • Anonym (Lena)
    Anonym (qv) skrev 2015-05-21 13:36:44 följande:
    jobbar du på ivo?

man är inte anonym med e-leg
    Nej jag jobbar inte på IVO, men har själv anmält tre gånger och då funkade det inte att anmäla med e legg eftersom jag inte fann någon sådan länk på deras hemsida utan enbart "mer om e-legitimation hos e-legitimation.se" Så det blev på papper för mig!

Men du kan ju alltid ringa IVO och fråga!
  • Anonym (qv)
    Anonym (Lena) skrev 2015-05-21 19:32:08 följande:
    Nej jag jobbar inte på IVO, men har själv anmält tre gånger och då funkade det inte att anmäla med e legg eftersom jag inte fann någon sådan länk på deras hemsida utan enbart "mer om e-legitimation hos e-legitimation.se" Så det blev på papper för mig!

Men du kan ju alltid ringa IVO och fråga!
    ok hur gick det med din anmälan? utreddedom? varför anmlde du tre gånger?
  • Anonym (Lena)
    Anonym (qv) skrev 2015-05-21 19:38:18 följande:
    ok hur gick det med din anmälan? utreddedom? varför anmlde du tre gånger?
    Det utreddes och ärendet avslutades med skrap kritik mot psykiatrin. Jag anmälde tre olika incidenter inom slutenvården.
  • Anonym (qv)
    Anonym (Lena) skrev 2015-05-21 20:03:33 följande:
    Det utreddes och ärendet avslutades med skrap kritik mot psykiatrin. Jag anmälde tre olika incidenter inom slutenvården.
    vad hände? 
  • Anonym (Lena)
    Anonym (qv) skrev 2015-05-21 20:54:15 följande:
    vad hände? 
    Efter anmälan eller det som hände inom slutenvården?
  • Anonym (Lena)

Vad är det som du själv vill anmäla?

• Anonym (qv)
    Anonym (Lena) skrev 2015-05-21 21:58:13 följande:
    Efter anmälan eller det som hände inom slutenvården?
    Både före o efter
  • Anonym (Lena)

Tre olagliga bältesläggningar. Och som sagt, IVO avslutade ärendet med skarp kritik.

• Anonym (qv)
    Anonym (Lena) skrev 2015-05-22 08:39:04 följande:
    Tre olagliga bältesläggningar. Och som sagt, IVO avslutade ärendet med skarp kritik.
    Varför var dom olagliga? varför var du inlagd på lpt? vad fick dom för straff?
  • Anonym (Lena)
    Anonym (qv) skrev 2015-05-22 09:02:14 följande:
    Varför var dom olagliga? varför var du inlagd på lpt? vad fick dom för straff?
    IVO utdelar inga straff. Det fungerar inte så, utan när anmälan kommer in kan det vara så att IVO utreder eller inte utreder. Utreder dem så tar de in fakta och journaler från båda parter, sammanställer och sedan ger de sitt utlåtande. I mitt fall fick vårdinrättningen som sagt skarp kritik, men det kan likaväl sluta med att IVO anser att vården inte begått något fel. Om de avslutas med någon form av kritik mot vården så skickar vården alternativ på förbättringar till IVO. Sedan är det upp till vården att se till att de förbättringarna genomförs och att samma misstag inte upprepas igen. IVO gör inga uppföljningar.

Vad är det du tänkt anmäla?
Svar på tråden Går det att att anmäla vården via e-tjänst till IVO?