• majja5

omläggning av tak

Hejsan. Vi har funderat på att byta ut vårt gamla tak på villan till nya fina
    tegelpannor kanske, eller så plåt. Vi undrar blir det en del oväsen och slammer
    runt huset när byggjobbarna håller på med vårt tak ? Kan vi bo kvar under tiden
    eller blir det för högt ljud med allt ??? Någon som vet hur det varit? Det tar väl
    2 veckor ca tror jag någon sa för jobbarna att byta taket.

• Svar på tråden omläggning av tak
  • jenny99

Vi bytte tak nyligen.Hade kontakter i yrket och de var 3 killar som gjorde detta på 3 dagar.Från 7:00-17:00.Det lät inte så farligt utan gick väldigt smidigt.Vi bodde kvar utan problem.

• majja5

oj gick det så snabbt. men var inte det ett stort villa tak ni hade då? Vi har ett sånt och dom har sagt det ska ta 2 veckor ungefär.

• jenny99

Vårat tak var normal stort,det användes inte ställning runt huset.Alla tre kastade ner allt i container som stod på vår tomt,och när det var klart kom en lastbil som lastade upp alla tegel pannor på taket direkt.Men vårt tak gick snabbt för att vi kände killarna i firman.Hade vi anlitat andra företag och begärt offert hade vårt tak säkert tagit minst en vecka att göra.Eller mer.Likaså när man gör badrum,badrum går ofta snabbare om man gör det själv men anlitar man företag kan det ta veckor.

• Anonym (det tar tid.)

Hur lång tid det tar beror ju dels på takets storlek, men också på hur taket ser ut, och hur mkt underarbete som måste göras, är det mkt plåtarbeten etc etc. Att säga att det tar 3 dar bara för att ert tak tog tre dagar är lite korkat minst sagt. Vårt tog tre veckor, men då fick vi byta i princip allt ända in till innertaket,  sen var det mkt plåtarbete också. Två killar jobbade oavbrutet 7-16 och det vet jag för jag var hemma då.

TS, det känns som en ofullständig offert. Be om en mer detaljerad.

• majja5

arbetarna som ska utföra det hela, vill dessa män nyttja huset för wc besök och äta sina luncher inne eller var gör dom sånt under tiden 2 veckor ?

Svar på tråden omläggning av tak