Sålt vara på blocket som försvunnit i posten. Hotad att bli anmäl
Hej!
Vet inte om jag startat tråden rätt då det är mitt första inlägg!
Jag har sålt en vara för 1500kr på blocket. Köparen betalade efter 3dagars jagande in beloppet och jag skickade varan dagen därpå. Jag skrev att jag stod för frakten och om han ville (inom 14 dagar) skicka tillbaka paketet fick han stå för frakten. Han bad aldrig om rek så jag skickade i ett vadderat kuvert (har vittne och kontoutdrag på detta). Han skrev att paketet inte kommit och jag gjorde en reklamation och skrev till pts för att fråga om dom fått in något.
Jag tyckte köparen verkade skum från början då han bad om mina personuppgifter och om jag kunde skicka till en annan adress då han inte va i Sverige under tiden. Gick inte med på det då de kändes oseriöst o obehagligt. Nu har jag skickat honom ett långt mejl med konsumentköplagen och bett honom skriva till mig via mejl (då han vill att vi bara ska prata via whatsapp). Jag tog upp att jag gjort min del och har ingen lust att betala tillbaka då jag inte vet om han fått paketet? Han skriver att han ska anmäla mig vilket gör mig livrädd! Vem har rätt? Ska jag betala tillbaka pengarna? Mitt paket finns ingenstans! Tack på förhand!