Looma Sino var vår favorit när vår niomånaders var yttepytte liten.
Den är sval och lättknuten.
När pyret blev lite större så blev favoriten en Wrapsody Bali Stretch, en halvstretchig sjal, lite svårare att knyta när vi var nybörjare men den är fortfarande vår favorit (och vi har en stor och tung kille som gillar att röra sig i sjalen och se sig omkring) den är superfin och stabil.
Sinon använde jag till pyret blev cirka 3 månader (7 kg vägde han då) men hans pappa tyckte att Wrapsodyn var stabilare och valde att gå över till den redan då pyret var drygt 1½ månad. Jag antar att det varierar helt enkelt. Hans pappa har i och försig långa ben och går gärna fort på promenader så jag kan tänka mig att det var därför han tyckte Sinon var lite instabil.
Wrapsodyn använder vi fortfarande mest, den är fortfarande hur stabil och fin som helst. Men den är ganska varm så vi ska byta ut den mot en vävd sjal (ostretchig) i sommar.
Vi har också en ergonomisk bärsele som i stort sett bara används på promenader och som backup då sjalarna är i tvätten.
Nu blev det långt...
Sammanfattningsvis så kan man säga att, för oss som bär hela tiden och inte använder barnvagn, så var Wrapsody Bali Stretch det bästa sjalköpet vi gjorde.
Vår har använts varje dag, ute och inne, i drygt 8 månader och är fortfarande lika fin, som den var i början.