• Almina

Färg på handdukar i mintgrönt badrum?

Vi har mintgrönt kakel på (halva) väggarna i vårt badrum. Vilken färg tror ni skulle passa bäst att ha på handdukarna? Och duschdraperiet?

Gråa? Rosa? Vita? Nån annan färg? Enfärgade eller tex blommiga?

Ge mig gärna tips, jag har så svårt att föreställa mig hur det kommer se ut :-/

• Svar på tråden Färg på handdukar i mintgrönt badrum?
  • Almina
    Tow2Mater skrev 2015-05-20 20:09:58 följande:

Samma färg som väggen ovanfor. Ar den vit?

Väggen ovanför är vit. Handdukarna kommer till största delen hänga framför den vita väggen.
  • Tonensu

Rosa tycker jag passar fint till grönt :) draperiet kanske i vitt med något grönt mönster

• Primér

Gråa helt klart Glad
    googla "gray and mint green bathroom" finns riktigt snygga varianter där   

• Almina

Äh, ni måste ju ge samma svar, annars blir det ju inte ett dugg lättare för mig att välja

Om jag skulle välja tex gråa handdukar, ska duschdraperi och ev badrumsmatta också vara grå? Mönstrat duschdraperi?

• Melinoe

Aubergine! Älskar aubergine och mint tillsammans, så snygg kontrast.

• hsh

Ta för guds skull inte grått.

Ta vitt eller rosa.

• Primér
    Almina skrev 2015-05-20 21:00:44 följande:

Äh, ni måste ju ge samma svar, annars blir det ju inte ett dugg lättare för mig att välja

Om jag skulle välja tex gråa handdukar, ska duschdraperi och ev badrumsmatta också vara grå? Mönstrat duschdraperi?

vitt duschdraperi Glad brukar inte vilja ha vit badrumsmatta just för att vita mattor  inte brukar vara vita så länge hemma hos oss men det är snyggt om den är fräsch! 
Svar på tråden Färg på handdukar i mintgrönt badrum?