Vill jag bi gravid eller inte?
Hej på er! Jag ska gå rakt på sak. Hur vet jag om mitt bebissug är pga av att jag vill ha en ny bebis för att jag vill ha ett till barn och ett syskon till min son eller för att blir "avundsjuk" på andra som är gravida?
Jag har inte känt nåt sug utan varit nöjd med att vänta med bebis tills jag pluggat klart, vilket är 2018. Även fast jag då och då känt att det är lite för långt bort och vill gärna att min son och hans syskon ska vara närmre i åldrarna. Jag har pendlat mellan känslan av att jag älskar min son och vill inte missa en sekund av hans liv och att mitt liv är komplett med bara honom och känslan av att få hålla en liten bebis och se hur de två kommer att älska varandra från första stund och växa upp och bli varandras bästisar och bara få äran att älska ett till barn lika mycket som jag älskar min son.
Jag har alltid velat ha många barn och tätt men sen min son kom har det inte varit så viktigt. Därför undrar jag varför det suget kommit nu helt plötsligt?!
Många i min närhet är gravida och jag undrar om det är pga dom jag vill ha en bebis.Jag kan bli avundsjuk när de köper fina vagnar och går med deras fina magar. Det vill jag också göra.
Så vill jag ha en bebis för att få köpa fina saker och kläder eller vill jag bli gravid för att få ett barn?? Det kommer ju liksom något mer ur en graviditet än en fin vagn.
Jag förväntar mig inte att ni ska kunna svara på min fråga. Det är egentligen helt omöjligt eftersom det är upp till mig och min sambo. Jag vill bara veta om det finns någon som haft likadana tankar och hur ni gjorde, för jag blir på riktigt galen snart.
Vi är redo för ett till barn, det är bara de här känslorna som behöver redas ut.
Tack till er som orkat läsa min röriga text!