Har han problem mEd porrmissbruk?
Hej!
Har varit inne här ofta o läst men aldrig känt att jag behövt skriva av mig tills inatt, nu orkar jag inte mer är helt slut psykiskt utmattad.
I hopp om att få kanske lite råd o hur andra ser på min o min mans situation vi har just nu eftersom jag är helt blackout jag har svårt o få en riktigt uppfattning då min man försöker skylla allt på mig, men jag ska göra en lång historia kort. Jg o min man vi träffades för 5 år sedan superkära o vi fick kämpa enormt för att få vara med varandra, efter ett år förlovade vi oss o yttligare ett till så gifte vi oss, anledningen till att vi slutade upp tillsammans var mkt för att jag kompromissade hela tiden, iaf efter drygt ett halvår efter vårt giftermål hittade jag av ren slump porr på hans dator och blev såklart väldigt sårad men det förklarade varför han redan från början aldrig tog iniativ ( sällan) alltså, till sex, vilket jag tyckte va konstigt vi va nygifta, och blev även avisad många ggr o sårad av detta oxå. Jag har alltid haft bra självförtroende men ändå fötterna på jorden, lång tjej 1,78 väger 65 kg långt brunt hår, köttet på rätt ställen liksom, men i dagens läge är mitt självförtroende lika med noll. Efteråt så konfronterade jag honom o han erkände men sa till mig att alla killar gör det kollar på porr o det är liksom ingen big deal o att det är hans ensak att jag inte skulle lägga mig i, då gick det loss för mig eftersom detta visst var min ensak eftersom det sårade mig, vi hade en väldigt jobbig period då han tog ännu mer avstånd från mig, men i efterhand löste vi det o la locket över. Drygt 3-4 mån efter händer det igen, nu på mobilen, denna gången förneka han o påstod att det va virus eftersom när man går in på filmsida för att kolla på film så kommer det en massa popupfönster, jag trodde inte nått på det men förklarade för honom hur det fick mi o känna o att jag blev ledsen och att jag kan inte acceptera detta, han fickk välja vårt äktenskap eller porren, vi la locket över detta oxå o han valde såklart vårt äktenskap o lovade att det inte skulle hända igen. Under den här "porrfria" perioden( 2 år typ) däremot hände det mkt, vi började planera barn och jg blev gravid, vi fick kämpa då jag hade svårt att bli de enligt doktorn o hade ett speciellt fall, men jag blev tillslut. jag hade en tuff graviditet men han va alltid snäll o hjälpte till hemma, han är för övrigt en väldigt jordnära o underbar man, snäll o rolig- den jag blev kär i, vi va båda väldigt glada och såg fram emot att bli föräldrar, efter förlossningen får jag komma hem efter en vecka eftersom jag förlorat mkt blod, när vi kommer hem, så säger han att första natten kan jag o bebisen sova enstört, han menade snarare om sig självt, jag förklarade att jag kan behöva lite hjälp på natten o att jag redan varit själv på BB i en vecka så de kan va skönt o få lite hjälp samtidigt som jag va rädd o allt va nytt för mig, dagarna gick nätterna gick månaderna gick men han sov aldrig med oss, dottern hade kolik o jag va den som fick va uppe med henne fram till halv fem på morgonen sen brukade hon somna, han va pappaledig? Nop snarare ingen pappa alls, jag försökte prata med honom om allt detta men han va bara tyst inga riktiga svar, o jag va mamman o jag ammar o han kan ju inte göra det, o i allt detta kaos hittar jag att han gått in igen på porr på sin mobil, om nätterna då han sov själv o jag kämpade med vår dotter, o konstigt nog sa jag aldrig nått till honom utan blev bara helt kall, kändes som inget stod rätt o i hela smeten hade vi precis fått ett underbart o friskt barn o så e han inne på sånt skit igen?!! Månaderna gick o vår dotter är 6 mån nu o hon sover alltid om nätterna sen hon blev 4 månader, så nu passade honom o sova med oss igen. För en vecka sedan hittade jag porr i hans mobil igen. Den här gången fick jag nog, jag sa till honom att jag kommer att lämna honom o han får inga fler chanser, jag är totalt nedbruten då jag har utvecklat depression, eftersom mitt i allt detta o under hela denna tid har jag stått ut med hans morsa som är en manipulerade häxa o en elak jävel, det värsta är att jag alltid håller allt inom mig alla känslor, det blev för mkt o det slutade med självmordstankar som blev värre, o nu ligger jag här känner mig så ensam utstött förnedrad kränkt sviken ledsen o arg på samma gång för han erkänner inte att han har varit inne han tycker jag e barnslig, o att HAN blir kall för att jag ens har sagt till honom att han har varit inne o kollat porr för han har ju "inte" gjort det, jag tror han behöver hjälp men han vägrar o erkänna o han stöter bort mig o sin dotter, han trivs inte på sitt jobb o säger Att han kämpar för oss men han mår dåligt där. Jag vill inte ha sånt här liv, allt pga av honom, o ändå så försöker jag tänka på vår dotters framtid att växa upp med skilda föräldrar det vill jag inte, jag älskar honom det gör jag verkligen men ibland blir jag osäker på om han fortfarande älskar mig, varför han gör såhär? Varför har han det behovet att kolla på porr? O välja det framför sin familj o slutligen ljuga mig rakt i fejset, hur ska jag kunna lita på honom?