• Anonym (Zebra)

2 missfall på 2 månader....

Hej!
    Har en son på 1 år, och vi vill väldigt gärna ha ett syskon till honom.
    Men nu är det så att det inte har gått så bra som vi hade hoppats.. 

Har redan haft 2 missfall på 2 månader.

Fick ett tidigt missfall i mars, blev gravid direkt efter utan någon mens i mellan, och det slutade i ett tidigt missfall i april.... 

Det senaste missfallet var för tre veckor sedan, och har haft oskyddat sex sen 1½ vecka tillbaka.

Nu till min fråga?

Hur vanligt är det att man får ett tredje missfall? 
    Är så himla rädd, nervös att det ska hända igen. förstår inte varför man ska behöva vara med om sådana här tråkigheter.. :( 

• Svar på tråden 2 missfall på 2 månader....
  • Anonym (Anonym)

Tråkigt med dina missfall.
    Missfall är vanligare än man tror, men det pratas tyvärr inte så mycket om det. Lite tabu ämne hos vissa.

Missfall kan bero på många orsaker t ex stress, rökning, alkohol, sjukdomar, missbildningar i livmodern,immunförsvaret, myom etc.

Tyvärr ökar risken ganska mycket ju fler missfall man fått att man sen ska få fler missfall.Om du fått 3 missfall så råder jag dig att söka sjukvården och be att få en missfallsutredning.

Det finns par som får många missfall och sen plötsligt lyckas de efter flera år.
    Med eller utan hjälp från sjukvården.Beror på orsaken till missfallen.

Det du drabbats av kallas sekundär infertilitet, dvs ni fick ett barn men har sen svårt att få ett till. Felet kan vara kvinnans immunförsvar.
    Googla på sekundär infertilitet om du vill.

Hoppas det går bra nästa gång. Lycka till.

• Anonym (wait)

Din kropp kanske inte är helt återställd till att bära en just direkt?
    Vänta lite och testa efter nästa mens?

• Anonym (vila)

Tror faktiskt att mf två kan ha berott på att kroppen inte hämtat sig.

Du är helt säker på att du blev gravid igen och inte gamla hormoner som var kvar?

Om om om det skulle bli fler missfall vill jag bara berätta att jag hade nio st på rad mellan tvåan och trean. Så bara för man får många mf är det inte kört

Svar på tråden 2 missfall på 2 månader....