• Anonym (Rödprickig)

Angående intim rakning!

Hej! Skulle behöva lite råd. Har så länge jag kan minnas rakat mig helt och hållet. Men jag vet inte hur jag ska få bukt på röda prickar och klåda! Någon som har tips på vad jag ska göra för att bli av med det? Låter jag håret växa istället blir det nästan värre, iallafall från början!

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Angående intim rakning!
  • Anonym (Anna)

Jag brukar använda en intimtrimmer, det blir ungefär 1 mm hår kvar, men man slipper helt alla röda prickar och sånt eftersom den inte nuddar huden.

• Anonym (L)

För mig hjälper det att inte raka mot håren utan med.

• Anonym (miffy)

raka med håren, ingen asgammal rakhyvel, raka regelbundet så att det inte blir stubb som irriterar. raka i duschen när huden är varm och uppmjukad.

• Anonym (Rödprickig)

Jag rakar aldrig mothårs och alltid i duschen. Vad är det för intimtrimmer? :)

• Anonym (Rödprickig)
    Anonym (Anna) skrev 2015-05-21 19:07:13 följande:

Jag brukar använda en intimtrimmer, det blir ungefär 1 mm hår kvar, men man slipper helt alla röda prickar och sånt eftersom den inte nuddar huden.

Kommer du åt överallt med en intimtrimmer? :)
  • Anonym (Lätt avhjälpt)

Gör så här.

1. Raka
    2. Tvåla in det rakade området ordentligt
    3. Skölj

Efter att jag började göra det har jag aldrig haft några problem. Behöver aldrig använda aloe verakrämer o liknande längre.

• Fia 28
    Anonym (Rödprickig) skrev 2015-05-21 20:43:31 följande:
    Kommer du åt överallt med en intimtrimmer? :)
    Jo de är extremt smidiga.
  • Anonym (låt det växa)

Låt håret växa ut, då blir du av med problemen...

Jag fattar ärligt talat inte grejen med helrakat. Jag tycker att som vuxen kvinna har man hår. Det finns ju där också för att skydda.

Sen kan man ju ansa lite på sidorna om man inte vill att det ska sticka ut från tex bikinibyxor - eller så köper man ett par i boxermodell och problemen är borta Skrattande

• Anonym (Hårig mus)
    Håller med dej FULLSTÄNDIGT !!!!!
  • Anonym (Rödprickig)

Tack för alla svar :) jag ska låta det vila ett tag och införskaffa en intimtrimmer faktiskt :)

• Anonym (Hårig mus)
    Anonym (Rödprickig) skrev 2015-05-22 18:05:24 följande:

Tack för alla svar :) jag ska låta det vila ett tag och införskaffa en intimtrimmer faktiskt :)

Förnuftigt tänkt !  Glad
Svar på tråden Angående intim rakning!