• LaktosMjolkfritt

Finns det helt laktos- och mjölkfri fil?

Hej!

Jag tänkte bjuda en vegan på krämig smoothie och undrar om det finns fil som är helt fri från laktos och mjölk?

Tilläggas bör att min vän även har diabetes och således inte kan äta socker. Så produkten måste även vara fri från socker.

Någon som vet?

• Svar på tråden Finns det helt laktos- och mjölkfri fil?
  • myskmalva

Kanske soyghurt kan funka? Jag har aldrig smakat det själv men jag har förstått det som att det liknar yoghurt men det är baserat på soja istället för mjölk.

• inte lätt att vara kund

Jag är inte helt hundra på sockerfri, men alpro naturella yoghurt skulle nog jag kollat på. Men det brukar finnas lite olika alternativ. Vi äter mjölkfritt, jag har inte hittat någon filmjölk, men som sagt naturell yoghurt.

• LaktosMjolkfritt
    myskmalva skrev 2015-05-21 20:56:10 följande:

Kanske soyghurt kan funka? Jag har aldrig smakat det själv men jag har förstått det som att det liknar yoghurt men det är baserat på soja istället för mjölk.

Tack så mycket för tipset!

Jag är själv helt obevandrad inom veganvärlden, så jag visste inte ens att det fanns något som hette så.
  • LaktosMjolkfritt
    inte lätt att vara kund skrev 2015-05-21 20:57:26 följande:

Jag är inte helt hundra på sockerfri, men alpro naturella yoghurt skulle nog jag kollat på. Men det brukar finnas lite olika alternativ. Vi äter mjölkfritt, jag har inte hittat någon filmjölk, men som sagt naturell yoghurt.

Tack även till dig! Ska kolla upp detta. :)
  • guinevere

Annars både oatlys fraiche funka. Den är rätt tjock men du kan späda med lite vatten om det behövs.

• LaktosMjolkfritt
    guinevere skrev 2015-05-21 21:16:14 följande:

Annars både oatlys fraiche funka. Den är rätt tjock men du kan späda med lite vatten om det behövs.

Tackar, tackar! Ska kolla detta också.
Svar på tråden Finns det helt laktos- och mjölkfri fil?