• Anonym (Anhörig)

Syster som är tung missbrukare

Vill gärna ha lite råd från er som har erfarenhet från "nära och kära" med tungt missbruk. Jag har en nära anhörig som är sprutnarkoman och mer eller mindre lever på gatan. Hon hör av sig då och då när hon vill ha pengar men annars aldrig. Hon är expert på att manipulera och trycka på mina ömma punkter för att få mig dit hon vill så jag har bestämt mig för att helt ta avstånd från henne av diverse skäl (har försökt hjälpa henne många år men har gett upp om henne nu).

Jag vet inte hur jag ska bemöta henne om det är så att våra vägar möts.

Finns här någon med erfarenhet på detta område så vore jag väldigt tacksam för lite feedback.

• Svar på tråden Syster som är tung missbrukare
  • LinaSofia

Jag har en bror med spelmissbruk. Han är inte sprutnarkoman men han har ett tungt missbruk. Honom är det bara att fly fältet från. Tyvärr ska jag säga. Han är också manipulativ och vidrig och har man kontakt med honom får man problem.

Jag har kontakt med honom då och då, ibland med ett par års mellanrum.

En gång stötte jag på honom men då sa vi typ "hej" och sen gick vi åt varsitt håll.

• Anonym (Anhörig)
    LinaSofia skrev 2015-05-21 21:56:28 följande:

Jag har en bror med spelmissbruk. Han är inte sprutnarkoman men han har ett tungt missbruk. Honom är det bara att fly fältet från. Tyvärr ska jag säga. Han är också manipulativ och vidrig och har man kontakt med honom får man problem.

Jag har kontakt med honom då och då, ibland med ett par års mellanrum.

En gång stötte jag på honom men då sa vi typ "hej" och sen gick vi åt varsitt håll.

Tack för ditt svar. Det känns hemskt att ta avstånd eftersom att det är en nära anhörig men ibland måste man. Accepterar han att du inte vill ha kontakt?
Svar på tråden Syster som är tung missbrukare