• within

    Hjälp, kanin lider

    Hej! 

    Behöver lite råd. Förra året på midsommar så firade vi hemma hos min kompis pojkväns kompis, blev kanske lite rörigt. I alla fall, hos killen vi var hos finns en kanin som sitter i en kaninbur utomhus.

    Kaninen har cancer i ena ögat (syntes) och verkade må jätte dåligt, helt instängd och levde i sin avföring. Jag och min kompis släppte ut kaninen på trädgården (stängsel) och den såg mycket lyckligare ut då och vi gav den mat. Vi frågade även killen varför de låter kaninen lida så svarade han bara "äsch det är min systers kanin". Ingen verkade bry sig!!! Inte ens alla andra som var där utan bara jag och min kompis!

    Har inte varit där sen dess (känner ej killen) och nu berättade min kompis att kaninen fortfarande har cancer och lider i den instängda lilla buren... Mår så dåligt av tanken!!! 

    Eftersom den inte är min känns det inte som att jag kan göra något, har heller inga pengar. Kan man kontakta någon anonymt som har rättighet att ta kaninen ifrån de? 

  • Svar på tråden Hjälp, kanin lider
  • viseversa

    Du kontaktar Jordbruksverket och berättar detta. Vad fantastiskt att du bryr dig ts. Borde finnas fler som du.

  • LittleSunshine84

    Man kan göra en anonym anmälan. Ring in och berätta vad du vet och vart kaninen befinner sig. Presentera dig inte för anmälan är en offentlig handling.

    Mailar du in så skapa en fakemail.

    Gör en insats!!

Svar på tråden Hjälp, kanin lider