• Äldre 22 May 10:20
    2554 visningar
    9 svar
    9
    2554

    Blödningar tidigt i graviditeten

    Hej hej!

    Idag plussade jag (glädjevrål)!!! Men, jag har lite blödningar/bruna flytningar (ursäkta detaljerna). Har därför varit hundra på att det inte tagit sig då jag trodde det var mensen så var på ingång.. Testade imorse ändå för att utesluta då vi ska bort på fest ikväll. Men nu är jag ju väldigt nojig nu om det kan vara missfall pågång. Är det vanligt att blöda i början av graviditeten? Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Blödningar tidigt i graviditeten
  • Äldre 22 May 16:10
    #1

    Många har ju fortf blödning vid den tidpunkt mensen skulle inträffat under hela graviditeten. Brunt blod betyder ju oftast gammalt blod oxå.

    Har du ont?


  • Äldre 22 May 17:33
    #2
    FruGru skrev 2015-05-22 16:10:13 följande:

    Många har ju fortf blödning vid den tidpunkt mensen skulle inträffat under hela graviditeten. Brunt blod betyder ju oftast gammalt blod oxå.

    Har du ont?


    Ja jag har läst på lite och det behöver ju inte vara något fel.. Men man blir ju orolig ändå :/ Jag har typ ont kring äggstockarna, lite, och sen ner mot ljumskarna. Men inte ont i magen så.
  • Äldre 22 May 18:47
    #3

    Ont i båda äggstockarna?


  • Äldre 22 May 19:30
    #4

    Jag började blöda fem dagar efter äl och blödde i fem veckor, rött, rosa och brunt. Gick in i v 19 idag

  • Äldre 22 May 20:34
    #5
    FruGru skrev 2015-05-22 18:47:12 följande:

    Ont i båda äggstockarna?


    Ja... Men inte alls så illa egentligen. Trodde i början att det var ett grav.tecken men när jag sen började blöda lite trodde jag att mensen var på g.
    Tramses skrev 2015-05-22 19:30:54 följande:

    Jag började blöda fem dagar efter äl och blödde i fem veckor, rött, rosa och brunt. Gick in i v 19 idag


    Åh vad skönt att höra! Hoppas verkligen detta går vägen. Grattis till dig!
  • Gravid­igen19­85
    Äldre 23 May 19:20
    #6

    Denna graviditet fick jag lite blod ca 2 dagar efter bim, nu är jag i vecka 7 och har fått se att hjärtat slår på bebis och inget är fel! :)


  • Äldre 23 May 19:31
    #7

    Jag fick bruna flytningar under en dag i vecka 6. Hade dagen innan burit en tung resväska till 3e våningen så tror det blev lite för mycket för mig. Men bebis mår bra nu i vecka 12 :)


    Pratade med gyn som sa att det är väldigt vanligt med blödning/brun flytning i början av graviditeten, speciellt omkring tiden för mens. Men det går ju tyvärr inte att garantera att det kan vara ett missfall på gång... 

  • Äldre 14 Aug 15:02
    #8

    Jag är idag i vecka 12 och har sedan jag plussade (BIM - 6) haft blod i flytningarna efter sex. Tror att livmodertappen är känslig. Bebis lever och verkar ej påverkas - nöjd bebis/nöjd mama-to-be :)

  • Äldre 16 Aug 13:51
    #9

    Jag hade en sparsam blödning som varade tre dagar i v. 5, men allt gick bra med graviditeten!

Svar på tråden Blödningar tidigt i graviditeten