• Kaariin

    Clearblue digital, vilken tid?

    Jag testar med CB digital äl-test inför FET (Frozen embryo transfer). Barnmorskan sa att jag ska testa på morgonen och inte ha kissat på 4 timmar. Detta har jag gjort. Jag har testat runt 08 varje morgon. Började på cykeldag 11 och är idag på dag 16. Jag jobbar natt och därför har 08 varit bästa tiden för mig. Men idag var jag ledig och vaknade 06 och behövde kissa, så jag gjorde testet då. Det var neg. Började bli ganska frustrerad eftersom läkaren på cykeldag 9 (ultraljud) konstaterade att jag borde få ägglossning dag 14-16.

    Till saken hör att jag inte bör få positivt test på en söndag eller måndag för då kan inte FET genomföras eftersom det görs ca en vecka efter ägglossning vilket då infaller på en helg Och kliniken har stängt.

    Så jag började googla om ägglossningstester och har nu läst att många inte får utslag på testerna med morgonurin. Det ska vara bättre att testa på förmiddagen eller senare. Så jag gjorde ett test nu 11.30 och det var positivt. Kan jag ha missat utsödring tex igår eftersom jag testat på morgonen? Eller är utsöndringen konstat de dagar/timmar som den varar när den väl börjat? skulle jag kunnat få utslag igår vid lunch också??

    Jag har ringt barnmorskan och hon ska ringa upp. Men jag vet inte hur pålästa de är när de inte nämnt något om att alla inte får utslag på morgonurinen.

    hoppas någon kan råda mig lite.... <3

  • Svar på tråden Clearblue digital, vilken tid?
  • FrunIHuset

    Man ska testa på morgon.

    Jag gjorde FET.

    Var på ultraljud dag 11, läkaren trodde att jag skulle få glad gubbe på dag 15. Men icke, dag 19 kom glad gubbe!

    Och här sitter jag nu gravid, fick positivt för 5 dagar sen :)

    Det gör inget om ägglossning sker senare sa de till mig jag ringde kliniken nästan varenda dag och var orolig....


    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Kaariin
    FrunIHuset skrev 2015-05-22 13:22:59 följande:

    Man ska testa på morgon.

    Jag gjorde FET.

    Var på ultraljud dag 11, läkaren trodde att jag skulle få glad gubbe på dag 15. Men icke, dag 19 kom glad gubbe!

    Och här sitter jag nu gravid, fick positivt för 5 dagar sen :)

    Det gör inget om ägglossning sker senare sa de till mig jag ringde kliniken nästan varenda dag och var orolig....


    Tack för svar! Barnmorskan ringde nu. Hon sa att det räknas som positivt och jag fick tid för återföring. Hon tyckte inte jag skulle testa mer. Men jag är ändå nyfiken på om jag får glad gubbe imorgon på min vanliga testtid kl 08. Skulle du testat? Om jag inte hade testat vid lunch idag hade jag ju trott att min positiva dag hade varit imorgon (om jag nu testar och får positivt då).
  • FrunIHuset

    Jag skulle ha testat en gång imorgon. Är det positivt så skulle jag nog ha ringt kliniken på måndag och pratat med dem :)

    Men troligtvis är det neg om du fick positivt idag :)


    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Kaariin
    FrunIHuset skrev 2015-05-22 16:28:22 följande:

    Jag skulle ha testat en gång imorgon. Är det positivt så skulle jag nog ha ringt kliniken på måndag och pratat med dem :)

    Men troligtvis är det neg om du fick positivt idag :)


    jag testade nu ikväll. Var neg. Kan det bero på att jag hade en väldigt kort period med stegring?
  • Kaariin

    Förresten, Grattis FrunIHuset till ditt plus! Förstår inte att jag inte sa det innan, är väl så nervös för allt inför FET. Superkul att du plussat! :D

  • FrunIHuset
    Kaariin skrev 2015-05-22 19:49:00 följande:

    jag testade nu ikväll. Var neg. Kan det bero på att jag hade en väldigt kort period med stegring?


    Det kan det mycket väl vara! Huvudsaken är att du fick glad gubbe :)

    Haha det är lugnt! Vet ju precis vad du gör igenom ;)
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
Svar på tråden Clearblue digital, vilken tid?