• Lilaprick

    Bilbarnstol Skoda Octavia

    Hej!

    Barn nr 2 är här och det börjar bli dags att titta på bilbarnstol. Till sonen har vi en Britax multitech som vi egentligen är nöjda med men skulle behöva tips på en annan modell. Orsaken att vi vill prova en annan är att multitechen måste fästas med "fästband" runt det framförvarande sätet (vi har inga öglor i golvet som vissabilar har), som ju sedan inte bör flyttas för att stolen ska vara säkert förankrad. Stol nr två kommer vara placerad bakom förarsätet som vi har större behov att justera.

    Så, finns det någon bra bilbarnstol som:

    - inte är förankrad i sätet framför

    - inte är alltför djup, så att sätet framför inte hamnar superlångt fram

    Ni som kör Skoda, vad har ni för bilbarnstolar?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Bilbarnstol Skoda Octavia
  • Bubbel85

    Jag trodde alla stolar förankrades i golvet/i förarsätet numer. Hursomhelst kan ni lämna in bilen på verkstad så sätter de fast öglor i golvet, det planerar jag att göra. Kör en Skoda superb och det var försäljaren som sa att de enkelt fixar det på en verkstad.

  • Lilaprick

    Så kanske det är, du ser vilken koll jag har ;)

    Tack för tipset om att fixa öglor, det får vi definitivt se till att göra!

    Jag blir ju såklart lite nyfiken vad för typ av stol du som skodaägare har och om du är nöjd med den?

  • Sisisisi

    Har ni isofix så är de flesta sådana stolar utan förankringsband. Annar är Klippan triofix utan band men monteras bara med bilbältet. Nackdelen är ju att dessa stolar bara är godkända till 18 kg, men ni har ju redan multitechen som ni kan byta till när den är urvuxen.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Bubbel85

    Vi har en axkid rekid, är Isofix men fungerar även att fästa med bälte. Den är sjukt stor!! Vet inte om du sett baksätet i en Skoda superb men det är enormt så förstår inte hur stolen skulle få plats i ett mer normalstort baksäte. Letar extrastol nu till vår andra bil och det är verkligen en djungel. Hursomhelst är axkiden lite väl stor men har väldigt bra säkerhet och plusgodkänd så vi är nöjda med den men som sagt, den är lite väl stor så kanske inget för er som ska ha den bakom förarsätet.

Svar på tråden Bilbarnstol Skoda Octavia