• erised

Babybjörn one

Hej! Har en babybjörn one bärsele och en dotter på 2 månader som alltså ska placeras i denna! :) men jag får det inte att funka?? Det känns som att det är alldeles för brett där benen ska ut, hon kan ju inte sitta med benen rakt ut åt sidorna? Dom ska väl hänga? Kan nån som äger en förklara hur hon ska sitta med benen i den? :)

• Svar på tråden Babybjörn one
  • Almina

En Babybjörn One är väl en mer ergonomisk bärsele än de "vanliga" Babybjörn. Och i de ergonomiska selarna sitter barnet i grodposition, med benen utåt, eftersom det är just mer ergonomiskt! Det blir mindre påfrestning för höfterna. Jag tycker att den här bilden är ganska talande:

kajsakanel.files.wordpress.com/2013/09/2b161_3d70.jpg

• erised

Aha, så benen ska alltså vara sådär! Jag trodde att jag hade satt på mig selen fel, eller satt henne fel i den. Men då förstår jag. Dom får inte ont av att sitta så i den när dom bara är 2 månader?

• Almina
    erised skrev 2015-05-23 16:38:40 följande:

Aha, så benen ska alltså vara sådär! Jag trodde att jag hade satt på mig selen fel, eller satt henne fel i den. Men då förstår jag. Dom får inte ont av att sitta så i den när dom bara är 2 månader?

Det är mer ergonomisk för barnet att sitta så! Så det är inga problem.
  • Guba

Nej det där stämmer inte. Det finns två korta dragkjedjor som du ska dra upp så att barnet inte sitter så bredbent i Babybjörn one. De ska vara öppna tills barnet är ca 4 mån.

Svar på tråden Babybjörn one