• Jojjeman86

Lämnad för en loser

Hej!
    Är helt förstörd och måste få skriva av mig lite.
    Min tjej och sambo sedan ett år tillbaka har lämnat mig abrupt för en low-life loser. Vi har haft det bra ihop, hon sa att hon älskar mig och ville bilda familj med mig. Att hon efter många dåliga och destruktiva förhållanden nu äntligen var så glad över att ha hittat rätt med mig. Hon är 25, och jag 29 btw.
    Hon kom hem från jobbet i tisdags och var helt frånvarande. Jag frågar vad som har hänt, och hon säger att hon inte har några känslor kvar för mig längre. Att hon känt så i ett par veckors tid (inget jag märkt på henne dock).
    Jag frågar såklart om det är någon annan, men hon förnekar det. Packar lite saker och drar. Själv är jag i chock och irrar mest omkring och lipar under tiden. Hon säger att hon inte tycker vi har/haft det bra den senaste tiden, vilket jag inte förstår. Det är inget som hon visat eller klagat på även om det kanske varit ganska vardagligt. Men det blir det ju efter ett tag.
    Så hon drar hem till sin mamma och jag tillbringar kvällen/natten i tårar hos min mor.
    Dagen efter får jag ett meddelande från en av hennes kompisar: "Gråt inte över henne, hon har visat sitt rätta jag". Fattar ingenting.
    Efter att ha ringt upp och pratat med kompisen kommer det fram att mitt ex körde raka vägen hem till en annan kille och inte till sin mamma.
    Ringer upp exet och be henne förklara sig. Hon är helt känslokall och ber mig mer eller mindre att dra åt helvete.
    Det var historien i korta drag. Nu till syftet med inlägget:
    Jag har nu genom lite research fått reda på att snubben hon lämnat mig för har 3 fängelsestraff i bagaget (något drogrelaterat, ett butiksrån, samt grov misshandel av sitt ex.). Sysslar med droger, är psykiskt instabil, och ska inställa sig för ett nytt fängelsestraff inom en snar framtid pga ett personrån. Killen är lika gammal som mitt ex, dvs 25. 
    Jag fattar ärligt talat ingenting. Från att ha sagt sig vara redo att bilda ett liv och en familj med mig till att sedan lämna mig för en sån loser. 
    Det är rena kaoset i mig just nu. Jag älskar henne så jävla mycket men samtidigt föraktar jag henne pga detta agerande. Hur är det möjligt att ens göra en sådan helomvändning? Har mitt ex blivit psykiskt sjuk eller har hon varit det hela tiden utan att jag märkt något?
    Det kommer förhoppningsvis bli lättare att glömma henne pga detta, men jag känner så starkt för henne samtidigt, vilket gör allt så förvirrande.
    Kan någon oberoende part hjälpa mig att förstå detta, snälla?
  • Svar på tråden Lämnad för en loser
  • j a d e d

Hon var sådan hela tiden. Definitivt. Beklagar. Du får gå vidare.

Finns så många andra, bättre kvinnor.

• Dkcre

Hon var inte den hon utsåg sig vara, det är hennes rätta sida. Glöm henne direkt.

• Harmagedon

Hon har lämnat dig för en badboy. Jag kan inte hjälpa dig att förstå eftersom jag inte begriper själv varför vissa tjejer dras till dem. Men en del tjejer gör det och verkar oförmögna att falla för något annat än en badboy. De har säkert stunder av klarhet då tänker att det vore smartare att vara tillsammans med en snäll kille. I en sån valde hon dig men tyvärr så funkar det inte längden. Den manliga motsvarigheten är killar som konstant är tillsammans som mår dåligt, är deprimerade och gärna ägnar sig åt självskadebeteende. Kanske får det dem att känna sig bra när de förgäves kämpar för att rädda någon...

• audio

Aj då. Hon kunde inte bestämma sig mellan reko eller bad boy. Obestämd Det finns fina tjejer där ute också som vet att dom är mogna för en mogen kille/man. Det är ett steg tjejer tar precis som killar när dom innerligen förstått att utseende och attityd inte är allt. Gulligt att du törs vara ledsen. Det går över.

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (S)

Svinigt beteende. är hon en tjej som är psykiskt instabil?

• Jojjeman86
    j a d e d skrev 2015-05-23 16:33:30 följande:

Hon var sådan hela tiden. Definitivt. Beklagar. Du får gå vidare.

Finns så många andra, bättre kvinnor.

Om hon var det så känner jag mig ganska kass som människokännare. Eller har hon lyckats dölja det väldigt bra under tiden.
    Anonym (S) skrev 2015-05-23 16:45:48 följande:

Svinigt beteende. är hon en tjej som är psykiskt instabil?

Lite tendenser kanske jag märkt. Hon är väldigt lättirriterad och blir förbannad för minsta lilla motgång. Kunde vara allt ifrån att fjärrkontrollen inte funkar till en tjejträff som blev inställd. Hon hade en tendens att ljuga om småsaker också, både för mig och hennes vänner. Känslokall i vissa sammanhang där jag hade förväntat mig en mer känslomässig reaktion (då hennes farmor gick bort t.ex). Tror hon höll mycket inom sig.
    Men några riktiga psykiska besvär, inte vad jag kunde se iaf. Men nu med detta som hänt så måste hon ha det även om hon själv skulle förneka det.
    audio skrev 2015-05-23 16:45:28 följande:

Aj då. Hon kunde inte bestämma sig mellan reko eller bad boy. ObestämdDet finns fina tjejer där ute också som vet att dom är mogna för en mogen kille/man. Det är ett steg tjejer tar precis som killar när dom innerligen förstått att utseende och attityd inte är allt. Gulligt att du törs vara ledsen. Det går över.

Det var den uppfattningen jag fick när jag lärde känna henne så då valde jag att satsa. När hon berättade om sina tidigare dåliga förhållanden borde jag kanske ha funderat lite, men förälskad och blind som man var så såg man bort ifrån det.
    Jag var dessutom inte i närheten av den typen av killar hon varit tillsammans med tidigare och fått henne att må dåligt. Så trodde såklart att jag var rätt för henne.
    Harmagedon skrev 2015-05-23 16:38:18 följande:

Hon har lämnat dig för en badboy. Jag kan inte hjälpa dig att förstå eftersom jag inte begriper själv varför vissa tjejer dras till dem. Men en del tjejer gör det och verkar oförmögna att falla för något annat än en badboy. De har säkert stunder av klarhet då tänker att det vore smartare att vara tillsammans med en snäll kille. I en sån valde hon dig men tyvärr så funkar det inte längden. Den manliga motsvarigheten är killar som konstant är tillsammans som mår dåligt, är deprimerade och gärna ägnar sig åt självskadebeteende. Kanske får det dem att känna sig bra när de förgäves kämpar för att rädda någon...

Du menar att hon/dom mår dåligt innerst inne och därför tror att dom inte "förtjänar" en normal kille? Därför söker dom sig till trasiga killar som dom ska "laga" för att boosta sin självbild eller nåt genom att utföra en "god" handling? Och genom detta tro att deras egna innersta problem ska antingen åsidosättas eller försvinna?
    Det är isåfall ett väldigt konstigt sätt att reda ut sina egna problem på, men en del kanske tror att det hjälper. Frågan är vad som händer med sådana personer när verkligheten kommer ikapp dom. Blir det psykbryt då eller?
    Dkcre skrev 2015-05-23 16:36:59 följande:

Hon var inte den hon utsåg sig vara, det är hennes rätta sida. Glöm henne direkt.

Hon lurade mig alltså att tro att hon ville bilda familj och leva livet med mig och fick mig att tro på det blint under hela vår tid tillsammans när hon i själva verket inte alls ville det?
    Känns som att man måste ha väldigt stora problem i sig själv om man kan lyckas med nåt sådant. Hon måste ju även ha lurat sig själv. Självkännedom noll alltså?

Det kommer bli mycket enklare att glömma än om hon lämnat mig för en normal kille, ja. Men istället kommer jag att skuldbelägga mig själv att jag tilläts bli så fruktansvärt lurad. Det har jag aldrig varit med om vid tidigare hjärtesorger så det blir en ny erfarenhet.
  • Anonym (lillen)

TS
    Det finns kvinnor som tillbringar hela sitt vuxna liv på att kasta bort energi på low life.  Det är ett beteende helt enkelt.

Kan garantera dig att de flesta kvinnor där ute är bra och hyvens kvinnor. Som inget annat än önskar sig en bra kille. 

Ja det gör ont ett tag. Sen kommer du inse att du hade tur!!

Klart hon kan vara känslokall.. Det brukar de vara som rusar raka spåret till någon annan.
    Beklagar bara att du också fått uppleva detta.

O du.. Slicka såren och upp i sadeln igen bara.

• Harmagedon

Känn dig inte lurad. Den där dragningen till badboys är ju helt ologisk så hur ska man som en fullt frisk människa kunna tro att den finns?

Det där om vad som händer när deras egna problem kommer ikapp dem är nog inte så lätt att svara på. Livet med våldsbenägna kriminella killar tenderar att vara så problemfyllt att de hela tiden har nya akuta grejer att bearbeta. Många går nog tyvärr en för tidig död till mötes också.

Men jag bara gissar. Har ingen forskning på ämnet att stödja mig på.

• Anonym (!!!)

Kom bara ihåg när han väl åker in eller hon tröttnat på den här snubben att du INTE ska vara hennes stabila klippa att falla tillbaka på! Hon kommer försöka spela på dina känslor när hon behöver det *trust me I know" nej va stark och kom ihåg att du förtjänar så mycket bättre!

• Anonym (K)

Bara var glad att du slapp henne. Hon kommer kanske krypande när han drar på sig nästa fängelsestraff...

Svar på tråden Lämnad för en loser