j a d e d skrev 2015-05-23 16:33:30 följande:
Hon var sådan hela tiden. Definitivt. Beklagar. Du får gå vidare.
Finns så många andra, bättre kvinnor.
Om hon var det så känner jag mig ganska kass som människokännare. Eller har hon lyckats dölja det väldigt bra under tiden.
Anonym (S) skrev 2015-05-23 16:45:48 följande:
Svinigt beteende. är hon en tjej som är psykiskt instabil?
Lite tendenser kanske jag märkt. Hon är väldigt lättirriterad och blir förbannad för minsta lilla motgång. Kunde vara allt ifrån att fjärrkontrollen inte funkar till en tjejträff som blev inställd. Hon hade en tendens att ljuga om småsaker också, både för mig och hennes vänner. Känslokall i vissa sammanhang där jag hade förväntat mig en mer känslomässig reaktion (då hennes farmor gick bort t.ex). Tror hon höll mycket inom sig.
Men några riktiga psykiska besvär, inte vad jag kunde se iaf. Men nu med detta som hänt så måste hon ha det även om hon själv skulle förneka det.
audio skrev 2015-05-23 16:45:28 följande:
Aj då. Hon kunde inte bestämma sig mellan reko eller bad boy.
Det finns fina tjejer där ute också som vet att dom är mogna för en mogen kille/man. Det är ett steg tjejer tar precis som killar när dom innerligen förstått att utseende och attityd inte är allt. Gulligt att du törs vara ledsen. Det går över.
Det var den uppfattningen jag fick när jag lärde känna henne så då valde jag att satsa. När hon berättade om sina tidigare dåliga förhållanden borde jag kanske ha funderat lite, men förälskad och blind som man var så såg man bort ifrån det.
Jag var dessutom inte i närheten av den typen av killar hon varit tillsammans med tidigare och fått henne att må dåligt. Så trodde såklart att jag var rätt för henne.
Harmagedon skrev 2015-05-23 16:38:18 följande:
Hon har lämnat dig för en badboy. Jag kan inte hjälpa dig att förstå eftersom jag inte begriper själv varför vissa tjejer dras till dem. Men en del tjejer gör det och verkar oförmögna att falla för något annat än en badboy. De har säkert stunder av klarhet då tänker att det vore smartare att vara tillsammans med en snäll kille. I en sån valde hon dig men tyvärr så funkar det inte längden. Den manliga motsvarigheten är killar som konstant är tillsammans som mår dåligt, är deprimerade och gärna ägnar sig åt självskadebeteende. Kanske får det dem att känna sig bra när de förgäves kämpar för att rädda någon...
Du menar att hon/dom mår dåligt innerst inne och därför tror att dom inte "förtjänar" en normal kille? Därför söker dom sig till trasiga killar som dom ska "laga" för att boosta sin självbild eller nåt genom att utföra en "god" handling? Och genom detta tro att deras egna innersta problem ska antingen åsidosättas eller försvinna?
Det är isåfall ett väldigt konstigt sätt att reda ut sina egna problem på, men en del kanske tror att det hjälper. Frågan är vad som händer med sådana personer när verkligheten kommer ikapp dom. Blir det psykbryt då eller?
Dkcre skrev 2015-05-23 16:36:59 följande:
Hon var inte den hon utsåg sig vara, det är hennes rätta sida. Glöm henne direkt.
Hon lurade mig alltså att tro att hon ville bilda familj och leva livet med mig och fick mig att tro på det blint under hela vår tid tillsammans när hon i själva verket inte alls ville det?
Känns som att man måste ha väldigt stora problem i sig själv om man kan lyckas med nåt sådant. Hon måste ju även ha lurat sig själv. Självkännedom noll alltså?
Det kommer bli mycket enklare att glömma än om hon lämnat mig för en normal kille, ja. Men istället kommer jag att skuldbelägga mig själv att jag tilläts bli så fruktansvärt lurad. Det har jag aldrig varit med om vid tidigare hjärtesorger så det blir en ny erfarenhet.