Har killar svårare att få herpes? kan han ha klarat sig?
Har killar svårare att bli smittade utav genital herpes?
Mitt ex, som var den som gav mig herpes, fick aldrig utbrott och vi hade tom sex en gång när jag hade en blåsa (den hade inte spruckit och det var innan jag riktigt fattade vad det var jag hade). Han hade haft sex med en tjej innan mig, som i efterhand erkänt att hon hade herpes. Han hade inte fått något utbrott eller symptom på herpes men gick till doktorn och frågade om råd och doktorn hade sagt att han antagligen var smittad men kan vara en sk bärare och klarar sig utan utbrott.
Jag fick inte reda på detta förrän jag fick min herpes från honom. Så jävla ledsen var jag när jag fick utbrott minst en gång i månaden och han inte en endaste liten blåsa. Men jag har lärt mig leva med detta. Gått på långtidsbehandling och klarat mig utan några blåsor alls det senaste.
Jag har träffat en kille ett tag. Vi har inte haft sex innan. Jag har inte berättat om min herpes då jag faktiskt inte tänkt på att jag har det för har ju inte haft något symtom alls på skitlänge.
I går morse vaknade vi upp bredvid varandra och för första gången hade vi sex med varandra. Men något var fel, det sved när han tog på min klitoris. Tänkte att jag kanske fått svamp som jag fått mycket det senaste.
Men när jag gick på toaletten upptäckte jag att det var en blåsa!!! Började nästan gråta :( panik! Det var EN blåsa, en sk ny och den hade inte spruckit. Jag hade som tur var medicin i min väska så jag tog en tablett med en gång. Under dagen sprack den och idag är den nästan läkt. Men igår sov vi tillsammans igen och jag vägrade sex, sa att jag hade fått skavsår av sexet och inte kunde.
Ni behöver nu INTE kommentera ang hur taskig jag är som inte berättat för honom. Jag har dåligt samvete som det är. Jag ska självklart berätta. Men jag skäms så himla mycket nu.
Min doktor sa till mig, att det är allra störst risk att bli smittad när man har blåsor, och värst är det när blåsorna är spruckna.
Denna blåsan var inte sprucken. Kan det vara så att han inte blir smittad?
Stämmer det att killar har svårare att bli smittade? Fick en teori ang detta att det beror på att killar har mindre slemhinnor än tjejer. Vad tror ni? Åhhh så rädd att jag ska ha smittat honom och hur fan kan man glömma att man har en könssjukdom :(
Hur talar man om det för sin partner?