• vargunge

Hemlig relation på Facebook?

Funderar över något jag inte förstår och som sugit energi från mig ett bra tag nu... Jag har en relation med en kvinna (särbo) som stannade över helgen med en manlig kollega för att fara vidare till ett arbete på kusten. Hon och kollegan har inga problem att visa bilder på varandra på Facebook när dom är ute på sina jobb, äter middag tillsammans eller tar sina utflykter i naturen... men har aldrig visat och nämnt mig på FB på samma sätt. Och absolut inga bilder där vi/jag nämns. Dom kan "gilla" varandras inlägg och vara helt offentliga... men hon undviker att visa mig där.
      När vi träffas så här över helgen är hon väldigt kär och nära och vill visa mig att vi är tillsammans inför sin kollega. Men jag visste, sedan tidigare, att hennes och kollegans besök här inte skulle generera någon kommentar på FB, foto eller annat. Hon är väldigt öppen med att vara offentlig med sin kollega och andra, men inte med mig. Jag å min sida vill och kan jag inte lägga ut middagsfotot på oss alla på min sida. Det skulle kännas "efterhängset" och visa min osäkerhet offentligt.
      Jag vet att detta kan låta lite barnslig från en man som närmar sig de 60, men även om jag är annars en trygg man,  vältränad, snygg och inte har problem att träffa kvinnor, så känner jag mig utanför och hemlighållen, och vet inte hur jag ska göra. Jag blir bara stel och ledsen över att inte hon vill eller kan vara öppen med sin relation med mig...
      Så jag är väldigt vilsen i allt detta.

• Svar på tråden Hemlig relation på Facebook?
  • Anonym (Prata)

Prata med henne! Fråga rätt ut va problemet är!

• vargunge

Haha... om det var så lätt! Hon skojar bort det och svarar inte på mina frågor, så jag har slutat ställa dem. Och det är detta vaccum jag lider av. Eftersom jag inte vet varför det är så här så leker jag med tanken på att ta en veckas Timeout och ta reda på vad jag vill. Fast det är svårt efter fem år... Vet inte vad hon menar.

• Anonym (Hmm)
    vargunge skrev 2015-05-24 13:47:36 följande:

Haha... om det var så lätt! Hon skojar bort det och svarar inte på mina frågor, så jag har slutat ställa dem. Och det är detta vaccum jag lider av. Eftersom jag inte vet varför det är så här så leker jag med tanken på att ta en veckas Timeout och ta reda på vad jag vill. Fast det är svårt efter fem år... Vet inte vad hon menar.

Men om ni varit tillsammans i fem år verkar det jätte konstigt att hon inte vill "offentliggöra" erat förhållande! Jag håller med dig du borde nog ta en paus ifrån henne och ta en funderare på va du verkligen vill. Är det ett förhållande att lägga ner energi på? Eller skadar det bara dig?
  • vargunge

Jag hade förväntat mig att det skulle bli någon sorts förändring efter alla åren, men efter ett samtal med en vän idag lutar det åt att jag måste prata med henne och berätta hur jag känner det och hur jag mår... och hur jag vill ha det. Det är ingen idé att jag frågar för hon kommer inte kunna vara allvarlig och svara. 
      Jag har tagit ett tungt beslut att prata med henne och inse att jag blir tvungen att avsluta relationen. Det är väldigt smärtsamt att göra det och inget lättvindigt! Men jag mår inte alls bra på detta och det påverkar min vänkrets som måste tycka att jag varit ganska klen som låtit det gå så långt... Och där har hennes offentliga FB varit en stor del i det hela där jag inte fått vara delaktig. Det kan ju också vara så att det skulle vara lättare för henne att jag bröt relationen än att hon skulle göra det. 

• Anonym (Hmm)
    vargunge skrev 2015-05-24 14:33:43 följande:

Jag hade förväntat mig att det skulle bli någon sorts förändring efter alla åren, men efter ett samtal med en vän idag lutar det åt att jag måste prata med henne och berätta hur jag känner det och hur jag mår... och hur jag vill ha det. Det är ingen idé att jag frågar för hon kommer inte kunna vara allvarlig och svara. 
      Jag har tagit ett tungt beslut att prata med henne och inse att jag blir tvungen att avsluta relationen. Det är väldigt smärtsamt att göra det och inget lättvindigt! Men jag mår inte alls bra på detta och det påverkar min vänkrets som måste tycka att jag varit ganska klen som låtit det gå så långt... Och där har hennes offentliga FB varit en stor del i det hela där jag inte fått vara delaktig. Det kan ju också vara så att det skulle vara lättare för henne att jag bröt relationen än att hon skulle göra det. 

Jag tycker du gör rätt, du måste se till ditt eget bästa, jag har full förståelse för att det inte är ett lätt väl du har att göra, och att avsluta en relation är aldrig något enkelt eller smärtfritt! Men tänk på hur bra DU kommer må i en relation med en kvinna som uppskattar dig för den du är och är öppen med erat förhållande inför alla. Hon finns där ute..och hon skyndar sig allt va hon kan för att komma till dig
  • vargunge

Ja, det var fina ord som värmer Jag åkte ner till min båt och skrapade hela bottnen och slipade kölen med en vinkelslip och det var skönt att få damma ner mig, svettas lite med munskydd och hörselskydd och stanna till ibland och titta ut över kajen och havet... Sen kom jag hem, duschade och smakade av ett glas rött... Jo, det finns så många fina värden i livet och jag har ett oförskämt bra liv.... men denna kvinnan blir jag inte klok på! Jag såg att hon skickat sms från sitt hotell och vill ha kontakt, men vill inte svara nu. Kanske är det bästa att ta hand om mig just nu. Jag vill inte vara otrevlig eller snarstucken, men vill ha allt på avstånd. 
      Kanske har jag försummat mitt eget liv dessa fem åren vi haft en "relation"? Kanske borde jag satt ner foten tidigare? Denna flirtiga vackra japanska kvinna som alla (!) män faller för och vill ha i säng har "valt mig"... eller? 
    Ibland känner jag inte igen mig själv! Jag som var så trygg i mig själv och cool beter mig som en tonåring! Vem kan påstå att man blir förnuftigare med åldern? Jag tror att den där passionerade kärleken kan verkligen vrida om huvudet på en...

• Anonym (Fy för passionerad kärlek)

Efter en passionerad kärlek känner man sig grundlurad när man blir ointressant som person i den andras ögon och utbytt. Det sårar så djupt.

• vargunge

Jag tror inte jag har blivit utbytt, bara ställd utanför. Jag ser en del av mina vänner få ihop det i relationer, som är offentliga. Det har gjort mig lite ledsen och det har stört mig att inte den kvinnan jag älskar... och som säger sig älska mig... inte kan visa det offentligt. Kanske är det så att man på Facebook vill bara vara en egen person och inte visa den man umgås offentligt?
      Jag funderar på att ta en tur till en väns hus i Franska Alperna och hon säger sig vilja följa med. Men då hamnar jag där... hon kommer inte visa för någon på FB att vi (!) är där tillsammans. Varken i bild eller i text. Det förstår jag inte så jag vill resa själv. 
      Det bästa är att jag tar en Timeout  och funderar ut vad jag vill ha i en relation. Och denna känns så fel och suger så mycket energi...

• Anonym (Ta steget själv)

Om det "bara" är just detta som gör att du mår dåligt, är det inte värt att då testa att själv göra det offentligt innan du gör slut? Ändra din status till i ett förhållande med henne, lägg upp ett par bilder med er båda på och se om hon hänger med på det. Godkänner hon inte det så bevisar hon att detta inte är seriöst. Godkänner hon så är väl egentligen allt frid och fröjd sedan.

• Anonym (G)

Så om förstår det rätt, du ska alltså lämna din kärlek pga av Facebook?

Svar på tråden Hemlig relation på Facebook?