• litensmurfa

Privat ultraljud i eller i närheten av Karlstad?

Hej
    Är det någon som vet vart man kan göra privat ultraljud i eller i närheten av Karlstad? Finns det något ställe alls i Värmland? Eller någon som känner till något ställe i Karlskoga eller Örebro?

• Svar på tråden Privat ultraljud i eller i närheten av Karlstad?
  • litensmurfa

Ah, trodde inte man kunde boka privata ultraljud där, att de bara körde RUL för de som är inskrivna hos de. Ska höra med de då, tack!!

• Värmlandkarlstad

Puffar upp tråden lite.

Finns det inga andra ställen att göra privat UL på?

En vän hade blivit nekad på Charlottakliniken till privat UL påstår hon, men jag tänkte ringa imorgon ändå och kolla för säkerhetsskull, men det står inget om att de utför UL på deras hemsida dock.

Är verkligen vård möjligheterna såhär dåliga i Värmland?

Jag är från Stockholm och där var det inga problem alls att få komma in och göra gratis UL när jag var orolig, men här fick jag till svar att de inte gör så, att jag måste ha blött eller haft kraftiga kramper för att få komma in, annars får jag vänta till RUL.

Men att det ska vara så svårt att hitta ett ställe som gör privata ultraljud häromkring gör mig riktigt besviken.

• litensmurfa

Charlottakliniken gör det inte fick jag till svar. Jag åkte till Linköping och gjorde det istället, på Crocus-mottagningen. Jag var riktigt nöjd med den undersökningen, bättre än RUL utförd i Karlstad. Finns kanske något ställe i Örebro som gör det. Jag valde dock Linköping då jag fått rekommendationer om Anders Selbing som utför undersökningarna där.

• Seemlan

Vet att det är en gammal tråd men vad kostar det i Örebro jämfört med Linköping?

• Anonym (Me)

Puffar upp denna tråd för jag undrar om någon vet om det finns nåt ställe i Karlstad där man kan göra privat ul?

Svar på tråden Privat ultraljud i eller i närheten av Karlstad?