• kallemaja

Såg er mage likadan ut varje graviditet?

Funderar mycket på myten om magens form och kön. Tänker att varje kvinna har ju olika förutsättningar för hur magen kommer se ut. Om man är smal, kraftig, lång osv.

Nu väntar jag mitt andra barn och trodde såklart jag skulle få en mage som såg likadan ut som sist, men icke. Så då funderar jag över om det kanske är andra könet denna gången.

Ni som fått flera barn, har er mage sett likadan ut varje gång? Haft samma form? Fick ni flicka eller pojke?

• Svar på tråden Såg er mage likadan ut varje graviditet?
  • Minxy

Min mage har haft samma utseende alla tre graviditeterna. Har en pojke och en flicka + en hemlig i magen

• Mrs Okänd

Min mage har nog också sett likadan ut...har två flickor och en pojk. Dock har jag ganska kort överkropp så magen har liksom bara ett håll att växa på.

• Harmagedon

Har också haft samma form med både pojke och flicka. En sån mage som folk verkar kalla pojkmage. Rakt ut och osynlig bakifrån.

• Dixie

ja, jag har haft tre "pojkmagar" - har dock fått en pojke och två flickor! 

• kallemaja

Kul med många svar! Verkar dock som att alla fått "samma" mage.

Min mage har helt annan form än med första barnet..jämför med bilder från förra graviditeten,,,

Är jag helt ensam om det då ;)

Myten kan man ju iaf spräcka eftersom många har haft samma oavsett kön...

• Tösabiten88

formen har varit väldigt lika men det som har varit olika är hur jag bär magen. 4 av dom bar jag högt och 2 lägre, De jag bar högre är flickor och den som jag vet bar lägre är en pojke. Denna vet jag inte, men lägre sitter den :) Tro på en flicka till.

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • kallemaja

Intressant..hur bär man magen framåt?

Högt eller lågt? Hade du bara en boll rakt fram?

a dream within a dream skrev 2015-05-26 20:30:24 följande:

Första magen bar jag framåt - pojke

Andra magen bar jag på bredden - flicka

Tredje magen bar jag framåt - pojke

• Schnaa

Jag hade annorlunda mage med mellanbarnet.

It takes a fool to remain sane
  • a dream within a dream
    kallemaja skrev 2015-05-26 23:34:15 följande:

Intressant..hur bär man magen framåt?

Högt eller lågt? Hade du bara en boll rakt fram?

Bakifrån syns det absolut inte, liksom lika smal midja men världens största mage framåt! Hög och låg beroende på hur babyn ligger när en tittar. Men liksom bara framåt.
    2007 ~ 2013 ~ 2015
Svar på tråden Såg er mage likadan ut varje graviditet?