• Anonym (Fel?)

Diarre EFTER koloskopi??

Gjorde koloskopi i torsdag. Laxerade med phosphoral på onsdagen. Åt lite rostat bröd och blåbärssoppa på kvällen efter koloskopin och sedan dess ätit frukost och måltider som vanligt MEN får springa på dass efter varje måltid med diarre.

Är detta vanligt??

Innan koloskopin hade jag normal avföring men mycket magont, därav undersökningen.

• Svar på tråden Diarre EFTER koloskopi??
  • Anonym (Fel?)

Har ringt 1177 men de hade inget direkt svar. Sa jag skulle kontakta kliniken, men de har stängt idag.

• Akua

Jag tror inte det är någon fara. De har ju varit inne med en slang och stört tarmen + att du ätit laxerande. Dessutom kan ju blåbärssoppa och rostat bröd i sig ge lös avföring.

Ät fiberrik mat idag. Morötter är bra tex.

Sen kan du ringa kliniken i morgon när de öppnar och höra med dem.

• Anonym (Kerstin)

Hittade de någonting på undersökningen? Jag har nyligen fått problem med tarmfickor. Har noterat att innan jag får jätteont så får jag gå på toa ca 30 min efter varje måltid. Undrar om inte dina problem "bara" kan ha att göra med att du laxerat och tarmen inte kommit igång riktigt än.

• Anonym (Fel?)
    Anonym (Kerstin) skrev 2015-05-25 10:03:53 följande:

Hittade de någonting på undersökningen? Jag har nyligen fått problem med tarmfickor. Har noterat att innan jag får jätteont så får jag gå på toa ca 30 min efter varje måltid. Undrar om inte dina problem "bara" kan ha att göra med att du laxerat och tarmen inte kommit igång riktigt än.

Nix. De hitta ingenting. Allt såg så bra ut. Men de tog vävnadsprover. Dessa har jag ej fått svar på än.
  • Anonym (Kerstin)
    Anonym (Fel?) skrev 2015-05-25 11:46:19 följande:
    Nix. De hitta ingenting. Allt såg så bra ut. Men de tog vävnadsprover. Dessa har jag ej fått svar på än.
    Skönt att de inte hittade någonting, men samtidigt frustrerande att inte få svar på varför det gör ont i magen.
Svar på tråden Diarre EFTER koloskopi??