• Anonym (ont)

inte ipren vid magsmärta väl

Har fått akut ont i magen. Jag har tagit två Alvedon men vet att i kombination med t.ex Ipren kan ge större effekt. Men bör man ta Ipren när man har magsmärta. Den är lindrigast när jag ligger raklång och ligger som ett band under revbenen

• Svar på tråden inte ipren vid magsmärta väl
  • Presens

Nej det är inte att rekommendera. Egentligen ska du inte ta smärtstillande alls mot magsmärta om du inte vet vad som är fel.

• Anonym (ont)
    Presens skrev 2015-05-25 16:17:49 följande:

Nej det är inte att rekommendera. Egentligen ska du inte ta smärtstillande alls mot magsmärta om du inte vet vad som är fel.

Var tvungen att kunna ta mig hem.
  • Anonym (Britt)

Jag fick rekommendation av läkare att ta Alvedon istället för Ipren, men vet inte om det gäller alla sorters ont i magen.

• Näckrosen

När jag var in till akuten med magont så sa sköterskan att vanliga receptfria smärtstillande inte tar bort all smärta i magen om det är något allvarligt. Så hon tyckte man skulle ta det och inte ha ont i onödan.

Ring 1177 och fråga!

• Anonym (ont)

Tack alla. Det verkar vara magkatarr. Novalicol är inköpt och det verkar hjälpa.

• Anonym (Britt)
    Anonym (ont) skrev 2015-05-25 19:50:32 följande:
    Tack alla. Det verkar vara magkatarr. Novalicol är inköpt och det verkar hjälpa.
    Bra att du hittat botemedlet, det är hemskt att ha ont i magen.
Svar på tråden inte ipren vid magsmärta väl