• Shibby

Normalt med minskade fosterrörelser i flera dagar vecka 23?

Är gravid i vecka 23 (22+1) och de senaste veckorna och framförallt dagarna har jag känt av mer och starkare fosterrörelser fram tills igår. Varken igår eller idag har jag känt speciellt mycket, snarare väldigt svagt/lätt om jag varit avslappnad, typ.

Jag vet att det inte är förens i vecka 26 som man ska känna bebisen varje dag.
    Men eftersom det minskat oroat jag mig nu att det är något fel därinne? bör jag ringa och rådfråga med någon BM eller avvakta?

• Svar på tråden Normalt med minskade fosterrörelser i flera dagar vecka 23?
  • Anonym (nja)

Ring din bm eller förlossningen och fråga. Från och med v.23 tillhör man förlossningen.

• Shibby
    Anonym (nja) skrev 2015-05-25 16:24:40 följande:

Ring din bm eller förlossningen och fråga. Från och med v.23 tillhör man förlossningen.

Okej, jag har precis ringt min bm och väntar på att hon ska ringa upp... men lär ju inte bli i eftermiddag Obestämd
  • Anonym (nja)

I min förra graviditet så började sparkarna redan i vecka 18 och va regelbundna varje dag. I v.23 försvann dom i 2 dagar så jag ringde förlossningen, dom bad mig komm in för dom ville kolla försäkerhets skull. Det var ingen fara, bebisen va väl bara trött, haha. Men känns skönt att veta och dom tog det på allvar.

• Shibby
    Anonym (nja) skrev 2015-05-25 16:46:15 följande:

I min förra graviditet så började sparkarna redan i vecka 18 och va regelbundna varje dag. I v.23 försvann dom i 2 dagar så jag ringde förlossningen, dom bad mig komm in för dom ville kolla försäkerhets skull. Det var ingen fara, bebisen va väl bara trött, haha. Men känns skönt att veta och dom tog det på allvar.

Det är lite det jag är rädd för, att dom inte ska ta mig/det på allvar och tycka att jag är orolig i onödan. Men ringer inte min BM tillbaka i morgon så ringer jag nog förlossningen och frågar.. men hoppas jag slipper!
  • Anonym (nja)

Dom är vana vid oroliga mammor :) och minskade fosterörelser ska tas på allvar. Men kanske du kan få komma till din bm och lyssna på hjärtat i alla fall så det känns lite bättre. Åh har du tur så kör den lille igång i kväll/natt igen :)

• Karriärskvinna
    Shibby skrev 2015-05-25 16:21:37 följande:

Är gravid i vecka 23 (22+1) och de senaste veckorna och framförallt dagarna har jag känt av mer och starkare fosterrörelser fram tills igår. Varken igår eller idag har jag känt speciellt mycket, snarare väldigt svagt/lätt om jag varit avslappnad, typ.

Jag vet att det inte är förens i vecka 26 som man ska känna bebisen varje dag.
    Men eftersom det minskat oroat jag mig nu att det är något fel därinne? bör jag ringa och rådfråga med någon BM eller avvakta?

Hur har det gått för dig?
  • Shibby
    Karriärskvinna skrev 2015-06-29 22:55:34 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Det har gått bra tack, fick komma dagen efter till bm och lyssna efter hjärtat, hon talade då om att det är väldigt vanligt i just vecka 22-24 att bebisen vänder sig inåt och att man inte känner så mycket Glad
    Dessutom fick jag reda på (när jag var på 25-veckors kontroll) att jag har moderkakan i framvägg vilket också påverkar att jag inte alltid känner av bebisen! 
Svar på tråden Normalt med minskade fosterrörelser i flera dagar vecka 23?