• Anja80

Nattning av tvillingar

Jag är mamma till tvillingar på 14 månader. Har ett litet dilemma gällande deras läggning inför natten. De sover inte i samma rum då de stör varandra. Tidigare har läggningen fungerat så att pojken somnar oftast i min famn o dottern i babysittern. Det har fungerat jättebra när man är ensam, men nu är ju dottern för stor för att sitta i en babysitter... Har ni erfarenhet av hur man kan natta två jämnåriga samtidigt som sover i olika rum? Känner mig lite vilsen just nu! Om jag ska natta den ena i sin säng först, vad ska jag då "göra av" den andre så länge?

• Svar på tråden Nattning av tvillingar
  • modsey

Kan de inte somna i samma rum, kanske i er säng och sen bär du över dem till deras rum?
    Gjorde så med mina när de hade svårt att somna, men de var ganska "duktiga" på att somna i egna sängar, fast de delade rum.

• modsey

Kan de inte somna i samma rum, kanske i er säng och sen bär du över dem till deras rum?
    Gjorde så med mina när de hade svårt att somna, men de var ganska "duktiga" på att somna i egna sängar, fast de delade rum.

• Anja80

Det enda är att jag är "rädd" för att natta de i min säng eftersom de gärna vill rulla runt o krypa runt innan de kommer till ro. Det är ju risk att någon av de trillar över sängkanten. Jag hade ju helst velat ha de i samma sovrum, men pg a litet rum ligger de så nära o jag upplevde innan att de störde varandras nattsömn. Nu sover sonen i eget rum o dottern har sin spjälsäng i mitt sovrum.

Svar på tråden Nattning av tvillingar