• Anonym (knorr)

Struligt att Vabba

Varje gång jag meddelar Chefen om att jag måste vabba, får jag frågan om inte min partner kan vabba istället.

Vi bukar dela vabben så att ibland tar, ena och ibland andra.

Så inte så att ena vabbar hela tiden heller.

Trode inte att man som chef fick påpeka vab på det sättet?

• Svar på tråden Struligt att Vabba
  • Anonym (knorr)

aa, fast varje gång.

Blir riktigt irriterande.

Är ju inte som att jag vabbar för att jag vill vara hemma.

• sportpappa

Om du tycker att det är en irriterande fråga så får du väl berätta för chefen att ni turas om så om du tar ut vab så är det din tur. Så är det bara. Inget att diskutera. Upprepa det varje gång chefen frågar. Vid upprepade gånger så kan man lägga till "Som jag sa förra gången jag vabbade så turas vi om och idag är det min tur."

Hur hade du tänkt att ändra chefens beteende? Genom att trycka upp en lagtext i ansiktet om vad man får fråga eller inte. Det känns som en bättre lösning att bara berätta hur ni har lagt upp det.

• Anonym (knorr)
    sportpappa skrev 2015-05-26 16:34:28 följande:

Om du tycker att det är en irriterande fråga så får du väl berätta för chefen att ni turas om så om du tar ut vab så är det din tur. Så är det bara. Inget att diskutera. Upprepa det varje gång chefen frågar. Vid upprepade gånger så kan man lägga till "Som jag sa förra gången jag vabbade så turas vi om och idag är det min tur."

Hur hade du tänkt att ändra chefens beteende? Genom att trycka upp en lagtext i ansiktet om vad man får fråga eller inte. Det känns som en bättre lösning att bara berätta hur ni har lagt upp det.

Tack bra svar.

• The Fugly
    sportpappa skrev 2015-05-26 16:34:28 följande:

Svar på tråden Struligt att Vabba