• längtan 89

timanställd uska, havandeskapspenning?

Hej!
    Någon som har varit timanställd inom vården (tungt jobb som uska) och fått havandeskapspenning. Vet att de som är anställda på vik. eller fast-anställda har fått det på den avdelning jag är på men undrar då jag är anställd i en bemanningspool bara på timmar?

• Svar på tråden timanställd uska, havandeskapspenning?
  • mammatill3snart4

Hej!
    jag har fått beviljad graviditetspenning som det heter nu. Jag är i samma situation som dej alltså timanställd i vikariepool, som uska.
    jag lusläste lite innan å såg att vi timanställda oxå har rätt till graviditetspenning. Tog 14 dagar från de ja ansökte till jag fick beslutet. Så sök du med!!

• Oroliga själen

Lånar lite och frågar er som blivit beviljade. Jobbar fast 90% som uska inom äldreomsorgen både på servicehus och ute i hemtjänsten. Hur har ni skrivit i ansökan? Känns ju som att det blir en hel roman för att beskriva en arbetsdag?

• längtan 89
    mammatill3snart4 skrev 2015-05-26 19:08:32 följande:

Hej!
    jag har fått beviljad graviditetspenning som det heter nu. Jag är i samma situation som dej alltså timanställd i vikariepool, som uska.
    jag lusläste lite innan å såg att vi timanställda oxå har rätt till graviditetspenning. Tog 14 dagar från de ja ansökte till jag fick beslutet. Så sök du med!!

Va bra tack för svar!
Svar på tråden timanställd uska, havandeskapspenning?