• lillefröe

barn som inte följer sin kurva

Var på TUL idag (v.33) och sist de gjorde en uppskattning var i slutet på april, då var barnet +8%. Idag var det -3% vilket innebär att barnet fortfarande är inom normala siffror, men att den sjunkit 11% på mindre än en månad. 

Nu undrar jag om någon vart med om det här? Jag har försökt hitta men alla verkar bara ha barn över eller under 21%-strecket, vilket inte är fallet här. 

Vi kommer göra ett till ultraljud om 2 veckor för ny uppskattning. Vad händer då om det sjunkit ytterligare till.. säg... -8%? 

• Svar på tråden barn som inte följer sin kurva
  • Anonym (-)

Det där stämmer sällan. Min kompis fick en uppskattning på +30% och ut kom ett barn som vägde 2900 gram och var typ 49 cm eller nått i den stilen.

• Anonym (ts)

Ja jag har hört det också men nu besvarade det knappt min fråga men tack ändå.

• lillefröe

det var alltså jag som skrev kommentaren ovan, lyckades inte logga in av någon anledning men ja, jag vet att det är svårt att göra en exakt mätning av barnet i livmodern, men den finns ju kvar av en anledning. Hade den vart så dålig så hade de inte ens använt sig av TUL:en längre. Men det görs ju  

Så om någon annan vet vad som händer om det fortsätter sjunka kan berätta vore jag tacksam  

Svar på tråden barn som inte följer sin kurva