Enterokocker
Hej.
Är gravid i vecka 17 och har behandlats 3 gånger för enterokocker-urinvägsinfektion. De försvinner inte. Är det någon mer som har haft detta vid graviditet? Är oroligare än jag någonsin varit.
Hej.
Är gravid i vecka 17 och har behandlats 3 gånger för enterokocker-urinvägsinfektion. De försvinner inte. Är det någon mer som har haft detta vid graviditet? Är oroligare än jag någonsin varit.
Menar du streptokocker? Jag hade det under min förra graviditet. Jag fick penicillin vid varje tillfälle hos bm om jag visade pos på urin sticka.
På förlossningen får man intravenös antibiotika fyra timmar innan barnet är ute, så åk in i god tid till förlossningen.
De enda jag märkte av som påverkades av streptokockern va att mitt vatten gick, några dagar innan bf.
Det kallas också gbs , sök på familjeliv, finns en del som haft det. Där står massa råd och tips som kan vara bra att veta.
Nej det är tyvärr så att det heter Enterokocker.
"Enterokocker är en grupp grampositiva, fakultativt anaeroba bakterier som finns i magtarmkanalen. De kan orsaka sjukdom så som urinvägsinfektioner, sårinfektioner och ibland även sepsis och endokardit."
Är så himla ovanligt och har hittat 2 tragiska trådar på familjeliv innan.. :(
Ingen.? :/