• Linda1984

Förskola?

Hej???? har panik behöver förskoleplats omgående men har plats typ 150 ???? vad gör man? Har någon av er testat Dagisakuten? ????

• Svar på tråden Förskola?
  • Långbenopluto

1. Hur länge har du stått i kö?

2. Har du blivit erbjuden nån förskola alls?

3. Vad är dagisakuten??

• Linda1984

Min kompis hade hört talas om dagisakuten att man kunde vända sig ditt om man inte hade förskoleplats de tar Max 10 barn åt gången! Vet inte men det kanske är något! Jag har väll stått i förskolekö i 7 månader!

• Långbenopluto
    Linda1984 skrev 2015-05-26 22:39:30 följande:

Min kompis hade hört talas om dagisakuten att man kunde vända sig ditt om man inte hade förskoleplats de tar Max 10 barn åt gången! Vet inte men det kanske är något! Jag har väll stått i förskolekö i 7 månader!

Men du måste ha blivit erbjuden plats nånstans, även om det inte är i er närhet?

Har aldrig hört talats om nån dagisakut.....
  • Linda1984

Nej det har jag inte ska ringa och kolla vad som händer! Va inne nyss och kollade på dagisakutens hemsida den såg väldigt trevlig ut gå in och kolla! Annars kanske jag får testa dagmamma!

• Malima

Dagmammor finns i väldigt få städer. Om du står i kommunal kö och har köat 7 månader ska du vara garanterad plats!

• violis

Antar att du bor i Stockholms området ( med tanke på " dagisakuten " ) och där som överallt (?) finns en platsgaranti . . Inom 3 månader eller senast den månaden som man anmält att man önskar barnomsorg från och med ( alltså anmäler man när barnet är 6 månader så kan man bli erbjuden plats senast den månad barnet fyller 1 ) den plats man erbjuds är inte alltid den man vill ha och kommunerna har lite olika regler för vad som händer om man tackar nej till en placering , i vissa kommuner får man tacka nej 1-2 ggr och samtidigt behålla sin plats medan man i andra kommuner hamnar sist i kön direkt .

Sedan rent generellt så är det störst chans att komma in på en förskola som man valt om man har satt inskoningsdatum till mitten/ slutet av augusti ( V 32-33) då förskolorna har " släppt" ett antal barn till förskoleklass och har flera lediga platser på en gång.

Svar på tråden Förskola?