• Anonym (M)

Skulle du genmodifiera/designa din bebis?

Dvs idag är det möjligt att genmodifiera bort olika sjukdomar osv. I framtiden är det även möjligt att man kan som föräldrar välja önskade egenskaper (designa) hos sin bebis såsom ögonfärg, hårfärg, längd osv,osv,osv. Om tekniken användes flitigt idag; skulle du eller ni som föräldrar göra det då?

och vilka egenskaper skulle ni önska hos ert barn?

• Svar på tråden Skulle du genmodifiera/designa din bebis?
  • Anonym (Ja)

Ja jag skulle ta bort risker för hjärt och kärlsjukdomar och momentets risken för cancer och välja bort add/adhd mm och så skulle jag välja en dotter.

• Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2015-05-27 13:56:17 följande:

Ja jag skulle ta bort risker för hjärt och kärlsjukdomar och momentets risken för cancer och välja bort add/adhd mm och så skulle jag välja en dotter.

Förstår det. Skulle själv välja bort sjukdomar tex downs och autism. Samt annat.
    Däremot dotter eller son spelar ej roll.
  • Anonym (6 ED)

Eftersom vi inte kan få barn alls med egna ägg och knappt med andras heller där vi faktiskt kan välja mycket egenskaper säger jag tvärt nej!! Vi har inte valt nånting utöver maxlängd på föräldrarna efter som jag är ganska kort. Vilket barn som helst bara det lever skulle göra oss överlyckliga!! Drömmer

Svar på tråden Skulle du genmodifiera/designa din bebis?