• Grodis­07
    Äldre 27 May 14:10
    18595 visningar
    5 svar
    5
    18595

    Lock för öronen, huvudvärk, yrsel... vad är detta? går inte över!

    I februari i år ungefär så var jag till doktorn för jag trodde jag höll på att bli knäpp. Jag kände det som att jag levde i en dröm, hade overklighetskänsla, lock för öronen, yrsel.. Gick till doktorn, han kikade i mina öron och sa att jag hade en infektion (tror jag) i kroppen som hade svårt att läka, mina örongångar och bihålor var svullna. Så han bad mig vila från träning en vecka och sedan började jag en behandling med kortisonnässpray. Han sa att det kunde dröja flera veckor men att det tillslut skulle bli bättre.
    Det har INTE blivit bättre. Jag känner hur svullna mina örongångar är, fortf svårt att andas genom näsan, inte pga snor utan pga att det är svullet. Jag har yrsel och nu har jag även börjat få extrem huvudvärk, som jag till och med kan vakna upp av på morgonen?!
    Jag har lite halsont ibland men det kommer och går.
    Tränar äter hälsosamt och mår i övrigt bra. Men detta är så himla jobbigt. Känner mig nedstämd, alltid lock för öronen!! Vad tror ni att detta är? Ska självklart gå till doktorn igen men skulle vilja höra lite teorier..

  • Svar på tråden Lock för öronen, huvudvärk, yrsel... vad är detta? går inte över!
  • JPT
    Äldre 27 May 17:24
    #1

    Just dessa symptom (samt täppt näsa) hade jag och det visade sig vara sköldkörteln som spökade. Hade superlåg ämnesomsättning och äter nu medicin sedan två år tillbaka. Jag måste erkänna att jag inte är helt hundra än, men mycket bättre. 

  • Grodis­07
    Äldre 28 May 08:03
    #2
    JPT skrev 2015-05-27 17:24:15 följande:

    Just dessa symptom (samt täppt näsa) hade jag och det visade sig vara sköldkörteln som spökade. Hade superlåg ämnesomsättning och äter nu medicin sedan två år tillbaka. Jag måste erkänna att jag inte är helt hundra än, men mycket bättre. 


    Jaha! Ja det låter rimligt eftersom jag även verkar ha svårigheter att gå ner i vikt!

    Om jag inte minns fel dock så har de tagit prover för sköldkörteln men kan man kräva att se testar igen?
  • JPT
    Äldre 28 May 21:35
    #3
    Grodis07 skrev 2015-05-28 08:03:18 följande:
    Jaha! Ja det låter rimligt eftersom jag även verkar ha svårigheter att gå ner i vikt!

    Om jag inte minns fel dock så har de tagit prover för sköldkörteln men kan man kräva att se testar igen?
    Att inte kunna gå ner i vikt är ju också ett typiskt tecken på låg ämnesomsättning (hypotyreos).Kräv nya prover och be även om att få provsvaren!
  • Äldre 28 Jan 16:47
    #4

    Har exakt samma symptomer!!! Vet om att detta är längesedan men fick du reda på var det va och hur man blir av med det?k

  • Thu 12 Jan 2023 22:35
    #5

    För er som undrar så kan det här vara spända muskler i nacken. Trodde aldrig mitt skulle gå över. Hade det i nästan 2 år. Men tack gode gud det fanns hopp!
    stressar man upp sig över symptomen blir det värre.

Svar på tråden Lock för öronen, huvudvärk, yrsel... vad är detta? går inte över!