Lämna någon med BORDERLINE
När jag träffade henne var hon omtänksam, extremt närhetsberoende och hade separationsångest bara jag skulle gå till affären.
Vi hade sex flera ggr om dagen, hon ville ha hela tiden, nästan så jag inte orkade med. Vi var paret som höll hand och kramades jämt.
Sen kom första grälet, som började med ett litet missförstånd, jag märkte att hon inte kunde se ur någon annan synvinkel än sin egen. Ögonen såg ut att ha förändrats, de såg ut som en främling stirrade tillbaka på mig.
Hon skriker hysteriskt, allting som kan var fel är mitt fel oavsett hur snäll jag är mot henne annars. Det slutar alltid med att hon gråter intensivt i flera minuter, sen slutar hon tvärt. Efter en stund kommer hon och håller om mig och enligt henne är det bra sen.
Men orden ekar i mitt huvud och de går inte bort. Hon gör så här nån gång varannan vecka och nu har det gått så långt att jag snart inte orkar längre.
Vi rör inte varann längre men hon envisas med att vi ska vara ihop. Jag är för mesig för att säga att jag vill göra slut. Ser bara hennes hemska vredesutbrott framför mig...
Någon som vet hur man ska gå tillväga?
(hon vägrar ta medicin för hon säger att då tar jag henne inte för den jag är)