• Tess1979

    Sällskapsspel till 5-åring?

    Snart dags för dottern att fylla 5år och jag skulle vilja köpa något roligt spel till henne. Behöver tips från er! Det hon redan har:

    * Memory

    * Lotto

    * Svarte Petter

    * Mitt första frågespel

    * Fishing game

  • Svar på tråden Sällskapsspel till 5-åring?
  • Snowgirl

    Den försvunna diamanten. Är egentligen från sex år, men min dotter har spelat det sen fyra. Jag trodde hon var för liten, men testade när vi fick spelet och hon hajjade direkt. Hon förstår väl inte riktigt hur man spelar taktiskt än, men hon förstår hur spelet fungerar och tycker det är jätteroligt.

  • pigglet

    Tänkte också på Försvunna diamanten.

    Sedan beror det på hur barnet är. Här har det spelats Uno och Skip-boo i den åldern, Skip-boo är roligast.

    Yatzy är hyfsat kul och bra att träna räkning med. The Amazing Labyrint är också ok.

    Är det ett barn som gillar enklare spel så finns ju råttfällan, det där där man ska lyfta ut små runda träploppar utan att råttfällan rör sig.

  • pigglet
    got skrev 2015-05-29 22:53:32 följande:

    Steka ägg! Väldigt lätt spel utan komplicerade spelregler...


    Ja, steka ägg är roligt!
  • yellow88

    Några av min 5årings favoritspel är; den försvunna diamanten, bamse i tjuvstaden, bamses honungsjakt, vem där? och lusen.


    ♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
  • pigglet

    En annan favorit, om man har ett rätt så klurigt barn, är Ubongo. Tänk typ Tetris, man ska lägga ett pussel av några former, på tid. Den vuxne har 5 bitar, barnet 4. Så det är hugget som stucket vem som blir klar först.

  • RangedRick69

    Färglatt och lite klurigt spel som funkar från 5 år är Tornisto. Flytta färgglada torn och hoppa över varandra för att komma till andra sidan.


    Tornisto


Svar på tråden Sällskapsspel till 5-åring?