• Anonym (Får man göra så?)

Fräcka människor!

Jag bor i ett hus precis bredvid en bygdegård som hyrs ut.

Idag är bygdegården abonnerad och en massa bilar står på grusplanen utanför bygdegården, det är rätt fullt där med andra ord.

Nu upptäckte jag att någon av gästerna helt sonika har kört i på min tomt och parkerat sin bil!

Personen står inte i vägen för mig men helt klart innanför den tydliga tomtgränsen. Det regnar och det är gräs där bilen står så det finns ju en viss risk för skador när man kör där.

Det hade varit möjligt att köra en bit bort och parkera, alternativt ställa sig en bit in på bygdegårdens gräsmatta.

Får man verkligen köra in på någons gård och parkera?

• Svar på tråden Fräcka människor!
  • MsFry

Nej självklart får man inte göra så.

Om jag varit du hade jag gått in på bygdegården, frågat vems bilen var och krävt att de flyttar på den omedelbart.

• Birgitta02

Det kallas för olaga intrång. Det är DIN tomt. Så gör som ovan skrev. Skriv ner reg.nr och gå in och be den som äger bilen flytta på den!

• Anonym (Bh)

Säg till de att lämna din tomt.

Vägrar dem / beter sig otrevligt anmäl dem.

• MrsBroderTuck

Så får man inte göra. Jag håller med ovanstående, gå dit och be personen flytta sin bil omedelbart!

• Anonym (Hope)
    Anonym (Får man göra så?) skrev 2015-05-31 12:07:39 följande:

Jag bor i ett hus precis bredvid en bygdegård som hyrs ut.

Idag är bygdegården abonnerad och en massa bilar står på grusplanen utanför bygdegården, det är rätt fullt där med andra ord.

Nu upptäckte jag att någon av gästerna helt sonika har kört i på min tomt och parkerat sin bil!

Personen står inte i vägen för mig men helt klart innanför den tydliga tomtgränsen. Det regnar och det är gräs där bilen står så det finns ju en viss risk för skador när man kör där.

Det hade varit möjligt att köra en bit bort och parkera, alternativt ställa sig en bit in på bygdegårdens gräsmatta.

Får man verkligen köra in på någons gård och parkera?

Hemfridsbrott kallas det. Skriv upp bilnumret och anmäl dem!
  • Anonym (Gratis bil)

Så trevligt du har fått en gratis bil. Behöver den skrotas eller bogseras bort. Parkeringsböter kanske.

• Utflykt i verkligheten

En del människor är för fasiken inte kloka. Hur får man för sig att det är ok att ställa sig på någons gräsmatta utan att fråga?

Löste det sig ts?

• Anonym (Får man göra så?)

Oj, jag är inte så aktiv på FL och har inte sett alla svaren.

Personen kom ut till bilen efter någon timme och åkte innan jag hann gå ut och säga till. Jag var lite för feg för att stövla in på bygdegården och hade tänkte och fånga personen i farten men jag hann inte tyvärr.

Svar på tråden Fräcka människor!