• Rebel80

Nojjig

Jag väntar mitt fjärde barn och borde känna mig hemma på gatan...men det gör jag inte!

Är 10 år sedan jag väntade barn sist och denna graviditet, som bara pågått i 5 veckor, är redan så olik de andra!

Jag är grymt trött, sover mer än halva dygnet, har färgade flytningar, ont i magen till och från. Mår illa om jag inte äter på stört och måste lägga mig efter måltid pga total matthet.

Och så denna andfåddhet....flåsar som en valross bara av att gå i trappan.

Det har inte med övervikt att göra då jag väger 58kg till mina 168cm.

Är detta normalt? Beror det på min ålder (35) eller väntar jag kanske flera barn eller är något fel?

Inatt drömde jag att jag fick missfall, störtblödde i drömmen :(

Oroar och tänker jag för mycket kanske?

• Svar på tråden Nojjig
  • Babymama

Hej! Nu är ju tråden inte så ny längre men tänkte bara säga att jag känner igen dina symptom med extrem trötthet, flåsighet och ont i magen då och då. Jag hade inga färgade flytningar, men det ska ju vara vanligt hör man överallt tycker jag.

I vecka 8-13 ungefär var jag så himla svag i kroppen på nåt vis, pulsen rusade så fort jag rörde mig det minsta, jag var andfådd och flåsig hela tiden men det var helt katastrofalt när jag gick uppför trappan el liknande. Kunde sova dygnet runt.

Jag kunde känna igen symptomen lite från min första graviditet men då var det inte hälften så illa. Nu var det helt förskräckligt, kunde inte röra mig från liggande till sittande utan att kräkas om jag inte hade ätit något precis innan, så jag fick ha yoghurt och ostmacka bredvid sängen hela nätterna (fräscht). Men sen blev det mycket bättre efter vecka 16-17 ungefär. Då mådde jag nästan som vanligt igen. Hoppas du mår bättre snart!

Svar på tråden Nojjig