• Saft89

Någon mer BF slutet av jan 2016? Kanske i Skåne?

Jag gjorde ett test igår efter att mensen varit en vecka sen. Var lite misstänksam men vågade inte hoppas förmycket, men det var positivt!

Känns helt overkligt!!! Men väldigt roligt!!

Om jag räknat rätt så blir det BF i slutet av januari 2016.

Någon mer som nyligen blivit gravid som vill följas lite?!

Jag är 26 och min sambo 28 och det är första .

• Svar på tråden Någon mer BF slutet av jan 2016? Kanske i Skåne?
  • Aniroma

Hej! Jag plussade igår på bim-2! Första barnet och är helt överlycklig!! Vi hamnar precis under 30-sträcket jag o sambon, är bosatta i nordvästra Skåne! Bf 10/2! :)

• Saft89

Vad kul!

Det är fem dagar sen jag plussade , jag blir mer och mer nervös för varje dag.

Känns inte som det är någon i magen, hur känner du?

Jag blir mer och mer livrädd för missfall, tiden känns som en evighet...

Vad har du för synptiom?

• Aniroma

Känner att växtvärk /molvärk är mer centrerad kring livmodern än typisk mensvärk som brukar vara mer diffus o inte riktigt kunna sätta fingret på exakt var man har ont. Men det kan jag nu vilket känns bra! Känner mig lite..uppblåst. Magen är typ svullen eller nåt. Märks att tarmarna börjar flytta på sig för att göra plats för en växande livmoder. Det känns typ som att jag ätit för mkt mat (fast utan den där jobbiga känslan att vara äckligt mätt) och att jag skulle behöva lägga av en rejäl rap men det går inte. Haha typ så känns det ;)

Sen lite smått ömma bröst :)

Har bim idag! Men plussade ju för två dagar sedan!

• tovling

Jag är i vecka sex och vill sova hela tiden, känner mig också orolig men för att magen gör ont hela tiden...förhoppningsvis är vi alla väl även om symptomen varrierar helt...

• Saft89

Jag förstår dig!

Ju mer man läser desto oroligare blir man tycker jag.

Tolving, du var från lund? Känner du till någon bra barnmorska? Jag ringde precis och bokade tid om ca 3v på capio. Fick tid hos Jennifer Hammarström. Känner du till henne? :)

• FruP88

Hej
    Jag och karln väntar vårat 1:a barn efter att vi har gått igenom två ivf behandlingar. Ska på vårat första ultraljud nu på tisdag och de ska bli så spännande:) Då man genomgår ivf får man ett tidigt ultraljud vilket är i v 8.
    Via våra beräkningar så ska vi ha först i februari så hoppas de är oki att jag är med här i alla fall:)

• Erica1985

Hej

Bor i Malmö och har beräknad bf till mitten av januari. Vetat om det någon vecka nu

• Aniroma

Hur har det gått för er här inne? Jag plussade ju 1/6 på bin-2 men fick dessvärre mf en vecka senare. Nu är jag gravid igen och i vecka 5+4 och hoppas verkligen att det lilla fröet vill stanna kvar denna gången <3

• FruP88
    Aniroma skrev 2015-07-16 11:45:22 följande:

Hur har det gått för er här inne? Jag plussade ju 1/6 på bin-2 men fick dessvärre mf en vecka senare. Nu är jag gravid igen och i vecka 5+4 och hoppas verkligen att det lilla fröet vill stanna kvar denna gången <3

Hej
    För mig går det bara framåt och har för en vecka sen passerat de första 12 veckorna. Så nu kan man andas ut en aning och har även fått tid för rutin ultraljudet. Så längtar nu tills vi får se vårat lilla mirakel:) Mår väl helt oki i övrigt förutom att man nu känner mer hur de växer och ser att magen kommer högre upp. Hur går det för dig?
  • Aniroma
    FruP88 skrev 2015-07-19 07:25:48 följande:

Hej

För mig går det bara framåt och har för en vecka sen passerat de första 12 veckorna. Så nu kan man andas ut en aning och har även fått tid för rutin ultraljudet. Så längtar nu tills vi får se vårat lilla mirakel:) Mår väl helt oki i övrigt förutom att man nu känner mer hur de växer och ser att magen kommer högre upp. Hur går det för dig?

Va härligt att höra! Längtar till att känna mer konkret växtvärk, jag har ju fortfarande bara lite lätt molvärk då o då. Tycker dock att det minskat lite de senaste två dagarna o det gör mig lite orolig, med tanke på mitt mf senast. Men brösten har börjat ömma och blodådrorna syns väldigt tydligt nu. Jag hoppas att fröet bara pausar lite eller nåt. Vill ju så gärna känna hela tiden så man vet att det går åt rätt håll!!
  • FruP88
    Aniroma skrev 2015-07-19 21:21:12 följande:
    Va härligt att höra! Längtar till att känna mer konkret växtvärk, jag har ju fortfarande bara lite lätt molvärk då o då. Tycker dock att det minskat lite de senaste två dagarna o det gör mig lite orolig, med tanke på mitt mf senast. Men brösten har börjat ömma och blodådrorna syns väldigt tydligt nu. Jag hoppas att fröet bara pausar lite eller nåt. Vill ju så gärna känna hela tiden så man vet att det går åt rätt håll!!
    Jag förstår dig helt och fullt då man vill få bekräftelse på att allt är oki. Jag har fortfarande tillfällen då oron kryper sig på och man undrar om allt är som de ska. Men så länge jag känner nått så känner jag mig lugnare och kan andas ut.
Svar på tråden Någon mer BF slutet av jan 2016? Kanske i Skåne?