• Anonym (Pank)

Bra men billig dejt?

Hur ordnar man en bra dejt om man har knappa resurser och inte har råd att bjuds ut henne på restsurang?

• Svar på tråden Bra men billig dejt?
  • Anonym (o.o)

En picknick på stranden i solnedgången med nån god pastasallad är ju en ide.

• Fjäril kär

på dom flesta platser finns det en fin park eller ett fint promenadstråk. Ta ett paraply med och packa en picknickkorg, Picknickmat behöver inte vara så dyrt. Koka kaffe i termos, iskall cola om du inte har råd med bubbel eller om ni kör bil, jordgubbar, grillad kyckling , något gott till kaffet. Det räcker så.  En filt att sitta på om vädret tillåter. 

Är det riktigt illa väder skulle jag ju i så fall duka upp picknick på golvet i vardagsrummet , tända ljus och se film och mumsa något gott. Mysa på lite trevliga kuddar och sköna filtar. 

• Anonym (III)

Om du inte har råd med första dejten hur har du då råd med en andra? Du vet, tjejer tänder inte på frasen: "- Jag har dåligt med pengar just nu..."

• Fjäril kär
    Anonym (III) skrev 2015-06-01 08:27:54 följande:

Om du inte har råd med första dejten hur har du då råd med en andra? Du vet, tjejer tänder inte på frasen: "- Jag har dåligt med pengar just nu..."

hmm.. nåja.. som tur är finns det tjejer med högt IQ också
  • LaLola

Och du tror att nån i den sisten säger en sån sak?
    Sen finns det ju tjejer som inte förväntar sig att bli bjuden på allt....
  • LaLola
    Fjäril kär skrev 2015-06-01 07:12:57 följande:

på dom flesta platser finns det en fin park eller ett fint promenadstråk. Ta ett paraply med och packa en picknickkorg, Picknickmat behöver inte vara så dyrt. Koka kaffe i termos, iskall cola om du inte har råd med bubbel eller om ni kör bil, jordgubbar, grillad kyckling , något gott till kaffet. Det räcker så.  En filt att sitta på om vädret tillåter. 

Är det riktigt illa väder skulle jag ju i så fall duka upp picknick på golvet i vardagsrummet , tända ljus och se film och mumsa något gott. Mysa på lite trevliga kuddar och sköna filtar. 

Superbra tips tycker jag!
    Det där låter mysigare än att sitta på en restaurang tycker jag.
  • Anonym (III)
    Fjäril kär skrev 2015-06-01 16:42:57 följande:
    hmm.. nåja.. som tur är finns det tjejer med högt IQ också
    Det är aldrig fel att vara ärlig. Tänk på det.
  • Anonym (III)
    LaLola skrev 2015-06-01 16:51:43 följande:
    Och du tror att nån i den sisten säger en sån sak?
    Sen finns det ju tjejer som inte förväntar sig att bli bjuden på allt....
    Självklart inte men känns lite dumt att dela på en nota på 3-400 spänn.
  • LaLola
    Anonym (III) skrev 2015-06-01 17:29:34 följande:
    Självklart inte men känns lite dumt att dela på en nota på 3-400 spänn.
    För att?
  • En struts

Ha, ha . Nej, det är fullständigt kört för ts.
    Promenad i det vackra vårvädret.
    Spela brädspel (gud vad jag skulle önska att min sambo tyckte det var kul att spela spel!)
    Upptäck saker, res med kommunal trafik så långt ni kommer.
    Demonstrera din intellektuella kapacitet och intelligens. Sånt tänder vissa tjejer otroligt på.
    Visa den leklust och spirituella sida. Skulle önska att min sambo var mer sån.
    Visa din förmåga i sängen. (Många killar som inte äger någon)
    Ta ett iskallt dopp. Brrrr...fryser bara jag tänker på det. Men min dotter badade faktiskt igår.
    Åk till någon stadsdel där det händer något, spana och dröm om framtiden.

Åk gratis färja. (det kan man göra i Stockholm)
    Åk till ett berg och se på utsikten.

Äsch, kommer inte på något mer. Jag har ganska dåligt med livsinspiration för tillfället.

Jo, förresten. Äger du ett badkar. Gud vad mysigt. (Jag har inget ) där kan ni väl lägga er och dricka bärs och oliver.
  • Anonym (Man som dejtat mycket...)

Har dejtat en hel del och kan säga att jag aldrig haft en dyr första eller andradejt.

Finns liksom ingen anledning, dels blir det betydligt mer avslappnat med en picknick eller promenad och dels kan man få dejta ganska mycket innan man träffar rätt så det skulle bli svindyrt att flåda på varje gång. Bättre att ta en billigare variant i början och isf flåda på senare....och gillar man varandra efter två-tre dejter är hon nog ok med att du inte har råd att bjuda på dyra dejter.

Kör på picknick eller promenad, klart bäst!

• Anonym (...)

baka en kaka och bjud på kaffe hemma.. kolla på film.. perfekt!

• j a d e d

Det behöver väl inte kosta någonting? Gör nåt som inte kostar helt enkelt. Eller som kostar väldigt lite? Fika ute, middag hemma?

• Anonym (S)
    Snälla. Om hon verkligen gillar snubben kommer inte det att spela någon roll. Jag och min pojkvän var luspanka när vi började dejta men det hindrade inte oss, vi hade alltid jättekul ändå. 
Svar på tråden Bra men billig dejt?