• Anonym (Ledsen)

Vul idag!

Idag kl.11 ska vi på vul för att se hur långt gången jag är. Jag skulle tippa på ca v.8. Det är så fruktansvärt jobbigt.. Killen vill verkligen behålla barnet medan jag tvekar så vi kommer i alla fall boka en aborttid idag.

Jag har 3 barn sen tidigare (är 30 år) så det här skulle bli en sladdis, jag vet inte om jag är redo att börja om igen. Killen har också 3 barn sen tidigare och förutom alla barn har vi det ganska tufft just nu på flera plan. Det är dock verkligen nu eller aldrig, tar vi bort det här barnet kommer jag aldrig någonsin vilja bli gravid igen och jag kommer att sterilisera mig. Har det också jobbigt fysiskt när jag är gravid vilket gör att det också talar mot att behålla..

Hur fan ska man ta sig igenom det här? Är så ledsen och rädd.....

• Svar på tråden Vul idag!
  • Anonym (l)

Jag hade samma, mår dåligt under graviditet också, han ville behålla. Men också svajig relation och så mår jag redan dåligt och ekonomin är riktigt dålig. jag har nu gjort abort. Det känns som det var rätt beslut, men jag ångrar det ändå. Det var så hemskt att gå igenom och man är så påverkad av hormoner efteråt, har varit både arg och ledsen för att det inte fanns möjlighet att behålla.

Hade jag behållit hade jag nog inte psykiskt klarat av det, jag vet det, men detta var inget lätt beslut. Så kan inte säga vad du ska göra, vad är det som gör att du inte vet om du är redo att börja om?

Svar på tråden Vul idag!